Speranţe pentru marinarii abandonaţi în Africa

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Speranţe pentru marinarii abandonaţi în Africa

Social 07 Februarie 2007 / 00:00 848 accesări

Societatea românească „Transocean Services” a promis reprezentantului Federaţiei Internaţionale a Transportatorilor (ITF) în România, Adrian Mihălcioiu, că va achita, astăzi, salariile restante ale marinarilor români aflaţi pe cargoul „Gulf Pride” arestat în Portul Djibouti din Africa. „Acest lucru se datorează eforturilor conjugate ale mass-media, ITF, Direcţiei Generale a Afacerilor Consulare şi reprezentanţilor Autorităţii Navale Române, care au demarat o anchetă proprie în acest caz”, a declarat Mihălcioiu. Reprezentantul ITF a adăugat că banii vor fi plătiţi familiilor celor opt marinari, aflate în ţară, iar pe numele comandantului navei, armatorul va trimite aprox. 7.000 dolari pentru aprovizionarea cu apă alimente şi alte produse necesare traiului la bordul navei. „Acum aşteptăm confirmarea efectuării plăţilor atît de la marinari, cît şi de la rudele acestora”, a precizat Mihălcioiu. El a adăugat că cei opt români vor fi repatriaţi imediat ce societatea de crewing va găsi înlocuitori pentru fiecare.

Anchete şi rapoarte

Imediat după mediatizarea cazului marinarilor abandonaţi în Portul Djibouti de pe coasta de est a Africii, mai multe instituţii s-au sesizat şi au încercat rezolvarea problemei. Astfel, după efectuarea anchetei Autorităţii Navale Române, atît reprezentanţii Ministerului Transporturilor, cît şi cei Direcţiei Generale a Afacerilor Consulare din cadrul Ministerului Afacerilor Externe au fost informaţi de situaţia marinarilor. Nava a ajuns în Portul Djibouti la 23 iulie 2006, iar din cauza deteriorării unei cantităţi importante din marfă (saci cu orez), vaporul a fost reţinut la reclamaţia beneficiarului, printr-o hotărîre a Curţii de Apel Djibouti. Zece membri de echipaj au fost eliberaţi, dar ceilalţi opt au rămas arestaţi, şi nu li s-au mai plătit salariile. În ceea ce priveşte situaţia juridică a navei şi a mărfii, instanţa locală va lua o decizie pe 13 februarie. La această dată se va hotărî dacă aceasta va fi scoasă la licitaţie pentru a acoperi datoriile patronului (70.400 dolari) sau dacă va putea să-şi continue voiajul. Reprezentantul agenţiei constănţene prin care au plecat marinarii, Cristi Ilie, a declarat că cei opt români au rămas la bordul navei arestate deoarece autorităţile africane nu au permis plecarea întregului echipaj decît dacă se asigurau înlocuitori pentru acesta. Referitor la datoriile înregistrate faţă de echipaj, Ilie a spus că plăţile nu au fost posibile deoarece conturile din Djibouti au fost blocate.



12