Cineastul Steven Spielberg se situează pe primul loc în topul ”Forbes” pe 2014 al celor mai influente celebrităţi din SUA, surclasând-o pe vedeta de televiziune Oprah Winfrey. Influenţa lui Spielberg a crescut considerabil după cel mai recent film al său, ”Lincoln”, care în 2013 a primit 12 nominalizări la Oscar - inclusiv pentru cel mai bun film şi pentru cel mai bun regizor -, obţinând încasări de 275 de milioane de dolari la nivel mondial. Conform publicaţiei ”Forbes”, 47% dintre persoanele care au participat la sondaj, în vederea realizării clasamentului dat publicităţii miercuri, îl consideră pe regizorul american, în vârstă de 67 de ani, o persoană influentă. ”Scorul de influenţă al unei celebrităţi îl reprezintă modul în care o anumită persoană este percepută din punctul de vedere al influenţării publicului şi a semenilor”, a declarat Gerry Philpott, preşedinte al E-Poll Market Research, care a efectuat sondajul pentru ”Forbes”.
Oprah Winfrey, în vârstă de 59 de ani, care anul trecut se situa pe locul întâi, cu 49%, ocupă locul secund în 2014, cu un grad de influenţă de 45% în rândul oamenilor - scădere pe care ”Forbes” o motivează prin retragerea sa din lumina reflectoarelor, pentru a se ocupa de postul de televiziune prin cablu OWN, pe care îl deţine. Într-un clasament dominat, în 2014, de regizori de film, George Lucas, creatorul seriei ”Războiul stelelor”, se situează pe locul al treilea, deşi în ultimii ani nu a fost foarte prezent în viaţa publică. În octombrie 2012, acesta şi-a vândut compania Lucasfilm către casa de producţie Walt Disney, pentru suma de 4,5 miliarde de dolari. Locul al patrulea este ocupat de regizorul Ron Howard, iar cineastul Martin Scorsese se situează pe locul al cincilea.
Topul este completat de doctorul nutriţionist Mehmet Oz (locul 6), de jurnalista Barbara Walters (locul 7), de solistul formaţiei U2, Bono (locul 8), scriitorul de benzi desenate Stan Lee (locul 9) şi de comentatorul politic Rush Limbaugh (locul 10). Sondajul E-Poll Market Research a fost efectuat luând în calcul 6.600 de celebrităţi, evaluate în funcţie de 46 de trăsături de personalitate. Revista ”Forbes” nu a precizat numărul persoanelor care au participat la sondaj.