Spitalele, reacreditate la cinci ani

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Spitalele, reacreditate la cinci ani

Justiție 20 Septembrie 2008 / 00:00 495 accesări

O hotărîre de Guvern, aprobată în şedinţa de ieri a Executivului, reglementează componenţa, atribuţiile şi modul de organizare şi funcţionare al Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor, comisie care va avea rolul să supună spitalele la acreditare o dată la cinci ani. Conducerea Comisiei va fi asigurată de un Consiliu de coordonare şi de directorul general, care îşi exercită funcţia pe baza unui contract de management încheiat cu comisia, prin Consiliul de Coordonare. Acest consiliu este numit pe o perioadă de cinci ani şi este format din cinci membri, reprezentanţi ai Preşedinţiei, ai Guvernului, ai Academiei Române, ai Colegiului Medicilor din România şi ai Ordinului Asistenţilor Medicali şi Moaşelor din România. Membrii Consiliului de Coordonare vor fi numiţi prin decizie a primului-ministru. În structura comisiei funcţionează: unitatea de standarde şi proceduri de acreditare; unitatea de analiză şi acreditare; corpul de evaluatori - format din specialişti (medici, asistenţi medicali şi alte categorii); aparat administrativ propriu. Comisia dispune de 60 posturi, iar regulamentul de ordine interioară este aprobat prin hotărîre a Consiliului de Coordonare, la propunerea directorului general. Pentru obţinerea acreditării, comisia va percepe o taxă de acreditare. Nivelul acesteia va fi aprobat de comisie şi va fi avizat de Ministerul Sănătăţii Publice. Comisia este finanţată din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat, prin bugetul Cancelariei primului ministru. Veniturile comisiei vor fi constituite din taxa de acreditare plătită de spitale, contravaloarea serviciilor de consultanţă acordate spitalelor în vederea pregătirii acestora pentru acreditare, precum şi din publicaţii proprii.

La Constanţa, multe dintre spitale ar primi doar... planuri de conformare

Potrivit conducerii Autorităţii de Sănătate Publică Judeţeană (ASPJ) Constanţa, dacă în momentul de faţă specialiştii Comisiei ar vizita cele mai multe dintre spitale, acestea ar primi planuri de conformare. Sînt spitale care mai au un pas pînă la îndeplinirea criteriilor de acreditare, cum este cazul Spitalelor Municipal Medgidia, Mangalia sau cum este cazul Spitalului Clinic de Boli Infecţioase Constanţa. În cazul celui mai mare spital din judeţ - Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă - acreditarea poate fi acordată doar după ce se finalizează lucrările de reparaţii capitale şi după ce se va construi un bloc care să facă legătura cu unitatea sanitară, astfel încît să fie respectate circuitele bolnavilor. În opinia conducerii ASPJ, spitalele din Constanţa au un avantaj privind acordarea acreditării, acesta făcînd referire la reţeaua informatizată care a putut fi pusă în funcţiune prin sprijinul Consiliului Judeţean Constanţa.



12