Aplicarea obligatorie a plății defalcate a TVA trebuie eliminată, pentru că sistemul este departe de a fi perfect, spun consultanții de la Ernst & Young (EY) România - „Sunt discuții pentru modificarea lui, în sensul aplicării doar în cazul firmelor care intră în insolvență & în faliment sau al celor cu istoric fiscal incoerent. Noi susținem eliminarea aplicării obligatorii a plății defalcate a TVA sau implementarea unor măsuri alternative: amânarea obligativității plății defalcate a TVA până la 1 ianuarie 2019 sau aplicarea opțională într-o formă simplificată“. Conform analizei EY, adaptarea la cerințele sistemului Split TVA mărește timpul de lucru al departamentelor financiare, în funcție de complexitatea operațiunilor - „Până la finalul perioadei de tranziție, aplicarea Split TVA necesită multă muncă suplimentară și poate crește riscul de eroare (un risc direct proporțional cu numărul de plăți și încasări). De exemplu, facturile primite de la furnizorii care aplică plata defalcată a TVA sunt extrase și plătite manual, în prezent. Erorile sunt sancționate aspru, astfel că e nevoie de multă atenție“. De asemenea, tranzacțiile prin contul de trezorerie necesită prezența fizică la ghișee, deoarece funcționalitățile online nu sunt disponibile - „Ba mai mult, nu am reușit să testăm respectarea termenului de trei zile lucrătoare pentru aprobarea transferului de sume din contul de TVA în contul curent. În cazul firmelor care vor să plătească datorii fără TVA (credite, facturi primite de la furnizori externi fără TVA etc.), sumele din contul de TVA sunt indisponibile. Astfel, cei cu resurse financiare limitate ar putea avea nevoie de o linie de credit, care vine cu costuri suplimentare“.