La scurt timp după ce Spotify s-a listat oficial la bursa din New York, compania de audio-streaming a achiziționat încă un start-up din industria muzicală, care ar putea-o ajuta să-și rezolve una dintre cele mai mari probleme - licențierea muzicii. Astfel, Spotify a cumpărat startup-ul Loudr din San Francisco, care permite utilizatorilor și companiilor să obțină cu ușurință licențe pentru a distribui înregistrări (audio) ca descărcări digitale, tonuri de apel, CD-uri sau discuri vinil, scrie Forbes. În esență, Loudr facilitează procesele care îi ajută pe cei care folosesc muzica în diferite tipuri de conținut, precum producători de videoclipuri și la alte servicii de muzică digitală, să identifice cine trebuie plătit atunci când este folosită o anumită melodie. Sună destul de simplu, în teorie, dar urmărirea melodiilor și asigurarea că artiștii/casele de discuri primesc sumele corecte de bani este o treabă grea și pe care multe companii, și în special Spotify, nu au reușit să o rezolve. Spre exemplu, Wixen Music Publishing, compania care licențiază melodii în numele lui Tom Petty, Neil Young, The Doors și a altor muzicieni, a dat în judecată Spotify pentru încălcarea drepturilor de autor, în ianuarie, și cere daune de 1,6 miliarde dolari.