Google oferă un sprijin financiar de 150 de milioane de dolari grupurilor media europene şi start-up-urilor din domeniul jurnalistic europene, în următorii trei ani, notează BBC. ”The Financial Times”, ”The Guardian”, ”El Pais” şi ”Die Zeit” se numără printre publicaţiile care sprijină această iniţiativă. Finanţările vor fi utilizate pentru a sprijini eforturile făcute de companiile media europene în scopul de a obţine venituri din propriile conţinuturi online. Organizaţiile media care vor accepta fonduri de la Google vor trebui totuşi să îi asigure pe cititorii lor că vor lua măsuri pentru a împiedica apariţia unor conflicte de interese care ar viza felul în care aceste companii acoperă din punct de vedere mediatic anumite evenimente. Google va colabora cu publisherii europeni pentru a găsi metode de stimulare a veniturilor acestora prin utilizarea unor reclame şi aplicaţii online, prin implementarea unor noi sisteme de plată şi prin folosirea unor sisteme de analiză a datelor online. De asemenea, grupul american va plăti prin intermediul a trei dintre filialele sale europene - aflate la Paris, Hamburg şi Londra - cursuri de formare profesională în domeniul jurnalismului online, dar și o serie de studii de piaţă, ce vor fi iniţiate cu scopul de a cerceta modul în care internauţii consumă informaţii şi ştiri online şi pentru a descoperi noi tehnici de finanţare participativă a informaţiei. Compania americană a fost de acord, în 2013, să înfiinţeze un fond similar, care avea drept scop sprijinirea organizaţiilor media din Franţa. Totul pentru a pune capăt unei dispute care a vizat dreptul de a include titluri şi articole preluate din aceste publicaţii în serviciul Google News.