Sprijin pentru copiii săraci

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
„Fiecare copil în grădiniţă în 2010-2011”

Sprijin pentru copiii săraci

Social 12 Noiembrie 2010 / 00:00 353 accesări

Comunitatea din Castelu, judeţul Constanţa, se numără printre cele 19 comunităţi locale în care Asociaţia „Ovidiu Rom” desfăşoară proiectul „Fiecare Copil în Grădiniţă în anul Şcolar 2010-2011”, continuând astfel parteneriatul educaţional început anul trecut. Astfel, comunitatea din Castelu primeşte fondurile necesare pentru a înscrie la grădiniţă toţi copiii săraci. În urma recrutării efectuate în septembrie, numărul acestora se ridică la 72 copii cu vârste cuprinse între 3 – 8 ani, alături de 42 elevi extrem de săraci din clasele a II-a care au fost susţinuţi şi în anul şcolar anterior, cifra totală a copiilor sprijiniţi graţie programului fiind de 114. Reamintim că localitatea Castelu a fost exemplul de bună practică pentru care a fost conceput concursul lansat de Asociaţia “Ovidiu Rom” şi Ministerul Educaţiei, Tineretului şi Cercetării în luna august. Prin scrisorile trimise tuturor primarilor din România, comunităţile locale au fost invitate să aplice pentru o finanţare specială care să le ajute să aducă la grădiniţă, în această toamnă, fiecare copil sărac cu vârsta între 4 şi 6 ani, după modelul Castelu. Cele 13 comunităţile selectate au dovedit că întrunesc toate criteriile de eligibilitate cerute, respectiv prezenţa unui mediator şcolar în comunitate, existenţa unui număr ridicat de copii care nu merg la grădiniţă şi şcoală, capacitatea comunităţii locale de a implementa metodologia “Ovidiu Rom” şi motivaţia comunităţii de a se implica în aducerea fiecărui copil la grădiniţă. „Ovidiu Rom” a alocat aprox. 150 de euro pentru fiecare copil între 4 şi 6 ani, a cărui familie trăieşte sub limita sărăciei. În afara oferirii de tichete sociale familiilor alor căror copii au o prezenţă impecabilă la grădiniţă (100%), aceste fonduri acoperă şi costurile necesare formării cadrelor didactice şi materialelor educaţionale. Studiile internaţionale arată că investiţia în educaţia timpurie aduce beneficii de 4 până la 6 ori mai mari decât suma cheltuită. Grădiniţa reduce riscul abandonului şcolar, nevoia de educaţie specială, şomajul şi infracţionalitatea în rândurile adulţilor.



12