SSC Farul, exemplu de marketing pentru fotbalul constănțean

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Pentru un club înființat în vara anului 2016

SSC Farul, exemplu de marketing pentru fotbalul constănțean

Sport 22 Decembrie 2016 / 14:59 9750 accesări
Radu Lefca, director de marketing SSC Farul Constanța: „Ne dorim ca agenții economici din Constanța și persoanele fizice să capete încredere în proiectul SSC Farul Constanța și să vină alături de noi atât cu sufletul, cât și material”

Radu Lefca, director de marketing SSC Farul Constanța: „Ne dorim ca agenții economici din Constanța și persoanele fizice să capete încredere în proiectul SSC Farul Constanța și să vină alături de noi atât cu sufletul, cât și material”

Înființată în vara anului 2016 de către suporterii fariști, pentru a suplini iminenta intrare în faliment a clubului-fanion al fotbalului constănțean, Fotbal Club Farul, și pentru a duce mai departe istoria FC Farul, formația Suporter Spirit Club Farul domină categoric Liga a IV-a constănțeană, unde este lider autoritar după 19 etape, cu maximum de puncte! Practic, cu nouă puncte avans față de a doua clasată, CS Năvodari, când mai sunt de jucat 15 etape din retur, SSC Farul își poate deja gândi strategia pentru campionatul 2017-2018, când va evolua în Liga a 3-a.

Pe lângă partea sportivă, noul club de fotbal al orașului își domină contracandidatele și la capitolul marketing, compartiment condus de Radu Lefca. SSC Farul se preocupă constant de creșterea bugetului clubului, prin cooptarea cât mai multor sponsori lângă echipă, care să completeze veniturile aduse de membrii cotizanți. Cea mai importantă „lovitură” a grupării constănțene este contractul semnat în luna noiembrie cu Exclusiv Auto, care a devenit sponsor principal. Conform președintelui Marcel Lică, „acest contract este cu siguranță cel mai important pe care l-am încheiat, iar suma este mai mare decât ne-am fi așteptat”!

La ultima conferință de presă organizată de SSC Farul Constanța, directorul de marketing Radu Lefca a sintetizat activitatea de până acum a departamentului pe care îl conduce și a creionat câteva planuri pentru viitorul apropiat.

„Vă mulțumesc în numele echipei pentru atenția pe care ne-ați acordat-o în scurta noastră istorie! Vreau să le mulțumesc și tuturor celor care s-au implicat cu sufletul în acest proiect, începând cu jucătorii, staff-ul tehnic și membrii cotizanți. Aceste victorii consecutive au ajutat foarte mult compartimentul de marketing și ne ajută în continuare, pentru că ne dorim foarte mult ca tot ce înseamnă agent economic din Constanța și nu numai, dar și persoanele fizice să capete încredere în acest proiect și să vină alături de noi atât cu sufletul, cât și material”.

Dintre realizările din ultima perioadă ale Departamentului de Marketing, Radu Lefca a enumerat: „Am creat o pagină de Facebook profesională și un site pe măsură. La meciuri nu au lipsit materialele promoționale, cum ar fi programe pentru meciurile disputate acasă, afișe sau mape, iar acum pregătim calendare. Proiectul SSC Farul reprezintă un nou concept și lumea trebuie să îl cunoască. Este vorba despre „Vino patron la Farul”, unde cu o adeziune și o cotizație lunară poți să devii membru cotizant, iar dacă timpul îți permite, competențele și devotamentul îți conferă posibilitatea să participi la fiecare ședință a Consiliului Director, dar și să fii ales în conducerea Consiliului Director al Suporter Spirit Club Farul Constanța. În ultima perioadă, cam toți cei care suntem implicați am dus mape de prezentare, fie fizic, fie în format electronic, la peste 200 de agenți economici și proiectul continuă, chiar dacă echipa se află într-o perioadă de pauză competițională. Ne dorim să venim cât mai aproape de fiecare, să explicăm ce înseamnă SSC Farul și cei care se regăsesc în proiect să vină alături de noi și să ne sprijine. Răspunsurile au fost în general pozitive din partea agenților economici care aveau state mai vechi de fariști, iar pe ei îi regăsiți pe panoul din spatele nostru. Suntem în discuții avansate și cu alte companii din Constanța, interesate să afle povestea clubului nostru. Pentru 2017, am conceput un newsletter prin care agenții economici care și-au dorit să afle informații despre noi primesc subiectul săptămânii, ce scriu ziarele despre noi, meciul care se va juca sâmbătă, cu linkurile respective. Vom continua să aducem la fiecare meci de acasă câte o fostă glorie a FC Farul Constanța, această inițiativă având un mare impact mediatic”.

Pagina de Facebook a SSC Farul le oferă fanilor știri la zi despre echipa favorită, dar și alte informații de interes. Liderul Ligii a IV-a le-a adresat acestora și urări cu ocazia Sărbătorilor de Iarnă: „Dragi suporteri FARIȘTI! Cu ocazia Sărbătorilor de Iarnă și a Anului Nou, vă transmitem cele mai calde urări de bine, liniște, sănătate, putere de muncă și un an mai bun pe toate planurile, dar mai ales în plan sportiv. Proiectul Suporter Spirit Club Farul Constanța vi se adresează și vă este dedicat în totalitate! Unele dintre obiectivele pe care ni le-am propus și la care ținem cel mai mult sunt de a reda bucuria de a merge la meciurile Farului suporterilor săi și de a oferi întregii comunități posibilitatea de a contribui la bunul mers al echipei. De aceea, mulțumim din suflet celor care ni s-au alăturat până în prezent, dar și celor care plănuiesc să o facă în anul ce vine! Doar împreună ducem mai departe spiritul farist! Sărbători Fericite și La Mulți Ani!”.

Citește și:

Axiopolis Sport II Cernavodă și Inter Ion Corvin sunt lideri la jumătatea campionatului

SSC Farul încheie anul 2016 cu 9 puncte avans în clasament

SSC Farul - CFR, derby constănțean pe terenul ITC

AS Carvăn este campioană de toamnă în eșalonul al cincilea din fotbalul județean

SSC Farul Constanța a obținut a 18-a victorie consecutivă în Liga a IV-a

Proiectul SSC Farul devine tot mai atractiv pentru sponsori

CS Năvodari a încheiat turul campionatului pe poziția secundă

CSO Ovidiu nu se prezintă la partidele cu SSC Farul, de pe teren propriu!

SSC Farul încheie prima jumătate a campionatului la Ovidiu



12