Informarea și promovarea turistică reprezintă una dintre cele mai mari provocări ale autorităților și agenților economici de pe litoral. Până la urmă, degeaba se investește în hoteluri, restaurante și centre de agrement, dacă oamenii nu știu de ele. Provocarea este și mai mare în cazul stațiunilor din sudul litoralului (Saturn, Jupiter, Neptun și Olimp), a căror imagine a fost distrusă în ultimii ani de hotelurile și restaurantele lăsate în paragină. Chiar dacă există investitori care vor să readucă la viață frumusețea de altădată a bijuteriilor turistice din apropiere de municipiul Mangalia, slaba promovare îi descurajează pe mulți dintre ei. De aceea, Primăria Mangalia a lansat, ieri, trei proiecte europene ce presupun înființarea unor centre de promovare și informare turistică în stațiunile Saturn, Jupiter şi Neptun-Olimp. În afară de construcția propriu-zisă a centrelor, proiectele vizează crearea unor rețele informatice care vor cuprinde o bază de date cu informații despre toate obiectivele turistice din zonă. De asemenea, va fi creată o rețea prin care se vor efectua schimburi de date cu agențiile de turism și reprezentanții unităților de cazare și alimentație publică, pentru o mai bună informare a turiștilor. Valoarea totală a proiectelor ajunge la 330.000 de euro, iar lucrările vor fi finalizate până la 31 decembrie. Centre asemănătoare sunt construite, în această perioadă, pe litoral, în comuna Agigea și în orașul Eforie.