Start la ranfluare în dana în care s-a produs tragicul accident naval

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Start la ranfluare în dana în care s-a produs tragicul accident naval

Justiție 27 Iunie 2006 / 00:00 1765 accesări

Operaţiunea de ranfluare a utilajelor care blochează dana 64 a Portului Constanţa, a luat startul ieri dimineaţă, la trei săptămîni de la producerea tragicului accident naval în care şi-au pierdut viaţa şase persoane. După ce proprietarii podului rulant 2 societatea “Minmetal” a tergiversat timp de 12 zile semnarea contractului de scoatere a utilajului din apa mării cu firma specializată “Atriamar Star” SRL, operaţiunea a fost amînată încă o săptămînă de reprezentanţii Secţiei Maritime a Parchetului de pe lîngă Curtea de Apel Constanţa. Pentru scoaterea din apa mării a celor 800 de tone de fier care au blocat acvatoriul danei 64 în numai cîteva secunde, este nevoie de efortul a zeci de muncitori. “Vom aduce în dana 64 macaraua plutitoare de 100 tone forţă, aparţinînd societăţii Grup Servicii Petroliere şi una de 16 tone forţă, o şalupă şi un remorcher aparţinînd societăţii noastre. Vor lucra la foc continuu echipe de şase - opt scafandri şi muncitori specializaţi în tăieri la suprafaţă şi sub apă”, a precizat Valentin Plohod.

Operaţiune complexă şi dificilă

Potrivit specialiştilor, operaţiunea de curăţare a danei 64 se va derula pe mai multe etape. “Iniţial, se va tăia calea de rulare a podului, apoi se va tracta macaraua plutitoare şi se va scoate de sub apă remorcherul împingător „Izvorul Mare 1”. Ultima etapă va fi cea de degajare a zonei de restul podului rulant 2. Operaţiunea va fi destul de dificilă deoarece la tăierea căii de rulare a podului există riscul ca ceea ce rămîne pe cheu să se prăbuşească. Să sperăm că nu se vor înregistra evenimente neplăcute”, a explicat Alexandru Mezei. El a adăugat că pentru deblocarea traficului naval în dana 64 s-au stabilit, prin contractele semnate de “Minmetal” şi “Canal Services”, 15 zile pentru podul rulant şi alte cinci pentru macara şi remorcher. Astfel, pîna la jumătatea lunii iulie, firmele specializate de scafandri care au contractat operaţiunea de scoatere a utilajelor din acvatoriul danei 64 vor şterge urmele catastrofei din 8 iunie, în zona de operare a “Minmetal”. Pînă în acest moment, familiile celor şase victime au fost sprijinite financiar de la proprietarii utilajelor, iar rudele celor patru salariaţi ai “Minmetal” vor primi, în zilele următoare, şi prima de la firma de asigurare.

Taguri articol


12