Staţie de gaz natural lichefiat în Portul Constanţa

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Potrivit normelor UE

Staţie de gaz natural lichefiat în Portul Constanţa

Justiție 26 Ianuarie 2013 / 00:00 2468 accesări

PROIECT Hotelul Flora din staţiunea Mamaia a găzduit, vineri, un seminar internaţional pe tema utilizării gazului natural lichefiat (GNL) de către operatorii navali. La evenimentul organizat de Asociaţia Pro Danube International şi Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa (CNAPMC) au participat specialişti din domeniul naval din Austria, Bulgaria, Franţa, Germania, Belgia, Italia şi România. Reprezentantul Portului Constanţa la Viena şi preşedinte al Pro Danube Internaţional, Alexandru Capatu, a declarat că scopului acestui seminar este acela de a informa despre existenţa unui master plan de introducere a GNL de-a lungul Dunării, precum şi pentru a stimula integrarea potenţialilor parteneri români din sectorul public privat în acest proiect. „Portul Constanţa este un pion important în realizarea acestui master plan, de aceea ar trebui să existe aici un hub pentru GNL pentru întreaga regiune dunăreană”, a declarat Capatu. El susţine că GNL este un combustibil al viitorului şi asta pentru că rezervele de GNL sunt pentru 500 de ani, în timp ce cele de petrol sunt destinate pentru 50 - 100 de ani. De altfel, Europa este cu mult în urma altor continente în ceea ce priveşte utilizarea GNL. „Astăzi, în SUA, funcţionează 6.000 de canioane de GNL, iar în Coreea tot transportul public este asigurat de GNL. În Europa, GNL se foloseşte ca şi combustibil pentru producerea de energie. De aceea, se discută la nivelul UE ca până în 2020 fiecare port să aibă o staţie de buncheraj, astfel încât navele să se poată aproviziona”, a spus Capatu.

UNDĂ VERDE La rândul său, reprezentantul Comisiei Europene, Jose Anselmo, a arătat că GNL reprezintă în politica UE un pilon important. „UE, precum şi unele dintre statele sale membre sprijină cu fermitate punerea în aplicare a GNL drept combustibil pentru nave. De altfel, am dat undă verde pentru construirea, pe viitor, a unui terminal de GNL în portul Constanţa”, a spus Anselmo. Pentru realizarea acestui proiect, UE asigură finanţare de 50%. Prezent la eveniment, directorul de Exploatare din cadrul CNAPMC, Ambroziu Duma, a declarat că instituţia pe care o reprezintă este interesată de proiect. „Portul Constanţa este o poartă de intrare în Europa şi datorită acestui lucru, dar şi a legăturilor pe care le are cu Dunărea prin Canalul Dunăre - Marea Neagră, trebuie să ne pregătim şi să putem dezvolta cel puţin un terminal de GNL, care să fie capabil să livreze acest tip de combustibil atât pentru nave, cât şi ca marfă”, a spus Duma. GNL este un combustibil curat, care devine tot mai atractiv pentru operatorii de nave din cauza a legislaţiei stricte UE, precum şi a avantajelor legate de cost. Utilizarea GNL reduce potenţialul emisiile de noxe cu 80%, SO2 cu 100%, iar emisiile de CO2 cu 20% comparativ cu un motor care rulează pe motorină.



12