Alegerile locale din 5 iunie au reprezentat primul scrutin în care partidele politice au fost atente la cât și cum cheltuiesc pentru a-și promova candidații. Iar acest lucru s-a întâmplat datorită unei legi adoptate de Parlament în 2015, prin care formațiunilor politice le-au fost impuse reguli stricte în ceea ce privește finanțarea campaniilor electorale de la bugetul de stat. Potrivit presei centrale, Guvernul a alocat, recent, aproape 11 milioane de euro, care vor fi împărțiți, prin intermediul Autorităţii Electorale Permanente, partidelor parlamentare pentru campania electorală dinaintea alegerilor locale. Din cele 11 milioane de euro, zece vor intra direct în conturile partidelor parlamentare, iar milionul rămas se va împărţi între 625 de competitori din afara Parlamentului. Cele mai mari cheltuieli le-au avut liberalii, care au avut nevoie de 4,1 milioane de euro pentru 53.257 de candidaţi, în timp ce social democraţii au cheltuit 3,2 milioane de euro pentru 53.360 de candidaţi. La mare distanţă, al treilea în topul cheltuielilor este partidul lui Călin Popescu-Tăriceanu, ALDE, care a cheltuit 1,2 milioane de euro pentru 37.638 de candidaţi.