Statul vrea să le dea „pâinea și cuțitul“ în mână! Dar ei vor?!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Proiecte pentru tineri neșcoliți

Statul vrea să le dea „pâinea și cuțitul“ în mână! Dar ei vor?!

Social 06 Martie 2018 / 16:27 764 accesări

Cel puţin 200.000 tineri NEETs, care nu au un loc de muncă şi nu sunt cuprinşi în sistemul educaţional sau de formare profesională, vor beneficia de informare şi consiliere în vederea integrării pe piaţa muncii, în educaţie, formare sau antreprenoriat. Ministerul Educaţiei Naţionale participă, în calitate de partener, alături de Ministerul Muncii şi Justiţiei Sociale şi de Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, la derularea proiectului INTESPO - Înregistrarea tinerilor în evidenţele Serviciului Public de Ocupare, al cărui beneficiar este Agenţia Naţională de Ocupare a Forţei de Muncă. Proiectul se implementează în perioada septembrie 2017 - septembrie 2021.

Obiectivul general al proiectului - creşterea numărului de tineri inactivi NEETs înregistraţi la Serviciul Public de Ocupare (SPO) în vederea furnizării de măsuri personalizate de sprijin - se va realiza, în special, prin activitatea de identificare a cel puţin 200.000 tineri NEETs, prin informarea şi consilierea acestora, precum şi prin înregistrarea şi profilarea a 160.000 dintre aceştia, din perspectiva creşterii şanselor lor de a beneficia de toate măsurile de sprijin disponibile. În activităţile de implementare vor fi implicate echipe locale din care vor face parte inclusiv consilieri şcolari.

Proiectul contribuie la atingerea obiectivului Strategiei Naţionale privind Ocuparea Forţei de Muncă 2014-2020 prin faptul că, după înregistrarea la Serviciile Publice de Ocupare, tinerii NEETs vor putea beneficia de pachete de măsuri personalizate, cum ar fi: oferte de locuri de muncă de calitate; reintegrarea în sistemul educaţional; participarea la cursuri de formare profesională; scheme de ucenicie sau stagii pentru absolvenţii de învăţământ superior; sprijin în vederea iniţierii unor afaceri.



12