Statutul înalţilor funcţionari publici, în discuţia prefecţilor şi subprefecţilor

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Statutul înalţilor funcţionari publici, în discuţia prefecţilor şi subprefecţilor

Administrație 04 Decembrie 2008 / 00:00 540 accesări

Asociaţia prefecţilor şi subprefecţilor din România se va reuni vineri la Poiana Braşov, pentru a dezbate propunerile legate de îmbunătăţirea legislaţiei privind statutul înalţilor funcţionari publici, venite din partea prefecturilor din toată ţara. Prefectul judeţului Braşov, Emil Niţă, care va îndeplini şi rolul de gazdă pentru întîlnirea Asociaţiei, va propune pentru dezbatere clarificarea statutului secretarilor unităţilor administrativ teritoriale. „Pregătim o serie de propuneri care ar putea conduce la îmbunătăţirea legislaţiei în domeniu şi la clarificarea unor aspecte neclare deocamdată. De exemplu, noi sîntem de părere că baza de date cu secretari trebuie păstrate la Prefectură, iar aceştia să se afle sub autoritatea prefectului, în ceea ce priveşte angajarea lor, avînd în vedere că, în exercitarea funcţiei, pentru controlul legalităţii actelor, ei vor colabora cu Instituţia Prefectului”, a declarat Emil Niţă. Prefectura Braşov va solicita, în cadrul întîlnirii cu prefecţii şi subprefecţii din ţară, şi clarificarea termenului de „comună politică”, din punct de vedere al restituirii proprietăţilor, pentru ca la nivel naţional să se facă o aplicare unitară a legislaţiei de fond funciar, evitîndu-se astfel deschiderea unor procese în instanţă pentru restituirea proprietăţilor. Un alt subiect de discuţie avut în vedere pentru întîlnirea Asociaţiei prefecţilor şi subprefecţilor din România se referă la transferarea prerogativelor de validare şi de constatare a încetării mandatelor consilierilor locali la Judecătoriile pe raza cărora figurează, iar a consilierilor judeţeni, la Tribunal.



12