Ştiinţele exacte, pe înţelesul tuturor

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Tentativă de revenire la normal a învăţământului

Ştiinţele exacte, pe înţelesul tuturor

Social 10 Decembrie 2011 / 00:00 454 accesări

Aula Universităţii „Ovidius” din Constanţa a găzduit, vineri, festivitatea de premiere a cadrelor didactice care au participat la proiectul „Reforma curriculară a ştiinţelor”, iniţiat de Societatea Academică din România (SAR), în colaborare cu Societatea Română de Fizică (SRF) şi finanţat de Fundaţia Româno-Americană. „Proiectul a fost demarat în această vară, în două centre, Constanţa şi Timişoara, şi a avut drept scop îmbunătăţirea modului în care se predă fizica (ştiinţele în general) în şcoli şi licee”, a declarat decanul Facultăţii de Fizică, Chimie, Electronică şi Tehnologia Petrolului, din cadrul Universităţii „Ovidius”, totodată vicepreşedintele filialei Constanţa a SRF, prof. univ. dr. Mihai Gîrţu. El a adăugat că esenţa schimbării o reprezintă predarea fizicii într-un mod mai apropiat elevilor, cu exemple ancorate în realitate, care să-i atragă pe adolescenţi. La nivelul judeţului Constanţa, în cadrul proiectului au participat aproape 25 de cadre didactice de la unităţile liceale şi gimnaziale constănţene. „Prima fază a proiectului s-a încheiat în octombrie, iar reprezentanţii SAR, în colaborare cu Ministerul Educaţiei, au decis continuarea acestuia. În cadrul celei de-a doua etape, ghidul metodologic întocmit de cadrele didactice pe parcursul acestei veri va fi testat la clasă, începând cu semestrul II al anului şcolar în curs. Detaliile nu au fost, încă, finalizate, momentan nefiind cunoscute unităţile în care ghidul va fi aplicat”, a precizat prof. univ. dr. Gîrţu. Unul dintre profesorii de fizică care au participat la proiectul menit să uşureze procesul de învăţare al elevilor a fost şi prof. Ion Băraru, de la Colegiul Naţional „Mircea cel Bătrân” din Constanţa. „Proiectul reprezintă o tentativă de revenire la normal a învăţământului românesc, adică punerea în centrul procesului educaţional a elevului şi realizarea lecţiilor bazate mai mult pe experimente. Aceasta este metoda naturală de a preda ştiinţele, metodă de la care, din varii motive, ne-am îndepărtat”, a spus prof. Ion Băraru.



12