Stimularea angajării absolvenţilor, inutilă

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Stimularea angajării absolvenţilor, inutilă

Social 20 Octombrie 2010 / 00:00 535 accesări

După patru ani petrecuţi pe băncile unui liceu (trei în cazul facultăţilor), absolvenţii devin şomeri. Una dintre principalele cauze pentru care tinerii absolvenţi nu sunt absorbiţi de piaţa muncii o constituie, potrivit preşedintelui Institutului Naţional pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii (INIMM), Ioan Piţurescu, faptul că măsurile privind stimularea angajării lor sunt, de multe ori, declarative. El a explicat că atunci când un angajator face calcule privind avantajele de care ar beneficia dacă angajează un absolvent, constată că acestea se pierd prin achitarea unor dobânzi şi comisioane. „Rezultatele măsurilor adoptate pentru stimularea angajării absolvenţilor sunt modeste. Dacă un angajator îşi face un calcul, vede că suma pe care ar câştiga-o angajând un absolvent este echivalentă cu neangajarea. Deci suma oferită ca un avantaj se pierde în calculul financiar birocratic”, a precizat Ioan Piţurescu. El a adăugat că o alternativă viabilă la actualele măsuri de încurajare a angajării tinerilor ieşiţi de pe băncile liceelor/facultăţilor o reprezintă subvenţionarea angajării elevilor/studenţilor în stagii de practică în întreprinderi.

CURSURILE DE RECALIFICARE, SINGURA SOLUŢIE. Preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ANOFM), Silviu Bian, a precizat că majoritatea absolvenţilor care au dificultăţi în angajare se adresează agenţiilor locale de ocupare, iar 67% dintre cei care urmează cursuri de formare profesională reuşesc ulterior să-şi găsească un loc de muncă. Un alt obstacol în calea angajării tinerilor îl constituie şi faptul că aceştia nu posedă experienţă. „Angajatorii nu apelează la absolvenţi, absolvenţii îşi trimit curriculum vitae şi sunt întrebaţi dacă au experienţă, întrebare la care tinerii nu au ce răspunde şi sunt respinşi”, a declarat Ioan Piţurescu. El a precizat că o parte din vină o au unităţile şi instituţiile de învăţământ, responsabile de faptul că, în România, practica a dispărut din programă. De asemenea, faptul că tinerii nu ştiu să se orienteze către specializările solicitate pe piaţa muncii şi îşi aleg specializări de care piaţa este saturată constituie o altă cauză a faptului că cei mai mulţi absolvenţi sfârşesc prin a fi şomeri. În 2010, posturi vacante s-au găsit în vânzări, software şi inginerie, În ciuda acestui fapt, datele universităţilor au arătat, la admiterea pentru anul universitar 2010-2011, că majoritatea studenţilor au optat pentru ştiinţe economice.

Taguri articol


12