De câte ori ați plătit, la asociația de proprietari de care aparțineți, niște sume care nu ați înțeles cum au fost calculate? Un proiect de lege adoptat miercuri de Camera Deputaților îi obligă pe președinții asociațiilor de proprietari să afișeze lunar, pe lângă lista de plată a cheltuielilor asociației, și modalitatea de calcul al sumelor lunare de plată ale proprietarilor. În caz contrar, aceștia riscă amenzi între 500 și 3.000 de lei. ”Asociaţia de proprietari, prin grija preşedintelui asociaţiei, va afişa lunar, la vedere, lângă lista de plată a chetuielilor asociaţiei de proprietari, modalitatea de calcul în urma căreia au rezultat sumele lunare de plată ale proprietarilor. Modalitatea de calcul va conţine şi arăta explicit toate costurile şi sumele care formează totalul de plată al proprietarilor, respectiv modul de calcul şi de repartizare a acestor cheltuieli către proprietari”, prevede proiectul pentru modificarea Legii nr. 230/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari, adoptat de Camera Deputaţilor cu 276 de voturi „pentru” şi 2 abţineri. Potrivit articolului 47 din Legea nr. 230/2007, cheltuielile asociaţiei de proprietari sunt următoarele: cheltuieli pe numărul de persoane care locuiesc şi desfăşoară activităţi în proprietăţi individuale, cheltuieli pe consumuri individuale, cheltuieli pe cotă-parte indiviză, în funcţie de suprafaţa utilă a proprietăţii individuale, cheltuieli pe beneficiari, aferente serviciilor individuale ale proprietarilor, dar gestionate financiar prin intermediul asociaţiei de proprietari, cheltuieli pe consumatori tehnici, cheltuieli de altă natură. Camera Deputaţilor este for decizional, iar legea va fi transmisă pentru promulgare preşedintelui Klaus Iohannis.