În curînd, produsele alimentare şi băuturile nocive pentru sănătatea copiilor nu vor mai fi promovate în timpul emisiunilor radio şi TV pentru cei mici şi nici în presa scrisă. Acestea sînt prevederile unui cod etic pentru marketingul produselor alimentare destinate copiilor, elaborat de reprezentanţii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC). Codul defineşte un criteriu nutriţional minimal pe care ar trebui să-l respecte alimentele destinate celor mici, pentru a nu le afecta sănătatea şi a nu-i predispune la obezitate. Alimentele pentru copii ce vor putea fi promovate trebuie să aibă conţinut scăzut de zahăr, grăsimi şi sare. „Obezitatea şi bolile cauzate de aceasta sînt efecte ale alimentaţiei nesănătoase, care au înregistrat o rată de creştere tot mai mare în întreaga lume, fapt ce a alertat autorităţile europene. Adoptarea acestor reguli presupune încetarea promovării, prin orice mijloace de marketing, a produselor care nu respectă criteriile impuse de codul etic, precum şi respectarea dreptului copiilor de a nu fi influenţaţi sau de a nu-şi influenţa părinţii să cumpere anumite produse”, a explicat preşedintele ANPC, Dan Vlaicu. Proiectul Codului etic pentru marketingul produselor alimentare destinate copiilor este supus dezbaterii publice, urmînd să fie analizat de producătorii din domeniu, de autorităţile statului şi de cei implicaţi în promovarea acestor produse, pentru a se stabili o variantă finală, care va deveni literă de lege.