Strategia energetică... avem o strategie?!?

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Strategia energetică... avem o strategie?!?

Economie 18 Martie 2016 / 16:29 640 accesări

Ministrul Energiei, Victor Vlad Grigorescu: „Sunt doar câteva stații de încărcare pentru mașini electrice, în București, care nu pot fi folosite... din varii motive“

Ministrul Energiei, Victor Vlad Grigorescu: „Sunt doar câteva stații de încărcare pentru mașini electrice, în București, care nu pot fi folosite... din varii motive“

Reglementările din piața energetică românească sunt la fel de greșite precum prețurile practicate de jucători

Reglementările din piața energetică românească sunt la fel de greșite precum prețurile practicate de jucători

România nu este necompetitivă din perspectiva prețurilor, ci mai degrabă din cauza reglementărilor interne, motiv pentru care este foarte important ca deciziile privind noul cadru fiscal petrolier să fie luate cu consultarea tuturor factorilor importanți, potrivit Ministerului Energiei - „Iată un exemplu: recentul ordin ANAF privind garantarea produselor în regimul de suspensie - marfa putea fi depozitată 45 de zile în zona liberă portuară, fără plata de taxe; termenul a fost redus. În prezent, 85% din capacitatea Oil Terminal este ocupată pentru stocare de către clienții în căutare de piață. Este importantă autorizarea de antrepozite fiscale“. Potrivit ministrului Energiei, Victor Vlad Grigorescu, scandalul Dieselgate, declanșat în toamna anului trecut, ar putea duce la o scădere a pieței de motorină. Totodată, nu este exclus, în anii următori, să se producă o reașezare a proporțiilor motorinei în totalul produselor petroliere - „Este probabilă și o favorizare a trecerii către electromobilitate, însă România nu a făcut până în prezent pași importanți în acest sens; există un număr redus de vehicule 100% electrice înregistrate în România, la care se adaugă și modele hibride plug-in. Mai multe stații de încărcare destinate mașinilor electrice din București, și așa în număr foarte redus, nu pot fi folosite din diferite motive“. În ceea ce privește biocombustibilii, diminuarea culturilor agricole, emiterea unor cantități mari de CO2 și prețurile ridicate reprezintă doar câteva argumente pentru care producția ar trebui limitată.



12