Studenți, căscați ochii la cursurile... scrise!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Vreți note mai mari la examene?

Studenți, căscați ochii la cursurile... scrise!

Educație 17 Octombrie 2017 / 10:48 1541 accesări

Studenţii din prezent aleg să studieze de pe noile tehnologii precum smartphone-uri, tablete sau e-readere. Însă un studiu sugerează că aceştia învaţă mult mai eficient atunci când citesc cărţi în formă printată.

Profesorii, părinţii şi politicienii admit creşterea şi influenţa tehnologiei, în mai multe şcoli fiind implementate tehnologii precum cărţile digitale. Conform Business Insider, în 2009, California implementa o lege prin care toate cărţile facultăţilor trebuiau transferate pe dispozitive electronice până în 2020. În prezent, specialiştii în educaţie au analizat diferenţele dintre citirea textelor în print sau de pe dispozitivele digitale.

Deşi noile forme de texte sunt mult mai accesibile şi mai uşor de transportat, fiind preferate de mulţi tineri, acest lucru nu înseamnă că studenţii vor învăţa mai eficient de pe ele. Studiul prezintă o discrepanţă semnificativă. Deşi studenţii au declarat că învaţă mult mai bine de pe mediile digitale, performanţele lor sunt în scădere.

În urma analizării unor cercetări realizate încă din 1992, s-a descoperit că studenţii pot înţelege mult mai bine informaţiile din textele printate. Acest fapt pare asociat efectului de întrerupere pe care derularea paginii (scrolling) îl are asupra comprehensiunii. Pentru a explora aceste diferenţe, echipa a realizat trei studii. În cadrul primului studiu studenţii şi-au notat preferinţele. După citirea a două pagini, atât în format digital, cât şi print, au avut de îndeplinit mai multe sarcini, printre care descrierea subiectului principal al textului şi furnizarea unui conţinut relevant din ceea ce îşi aminteau.

În urma studiului, specialiştii au ajuns la câteva concluzii. Studenţii au preferat într-un număr marea utilizarea mediilor digitale. De asemenea, au citit mult mai rapid varianta online decât cea tipărită. Ei au considerat că înţeleg mult mai bine atunci când citesc online decât în print. Paradoxal, comprehensiunea a fost mult mai bună atunci când au citit varianţa tipărită decât cea online. Mediul nu a fost un factor definitor privind înţelegerea ideii principale a textului. Dar atunci, când au fost adresate întrebările specifice, s-a dovedit că participanţii au reuşit să înţeleagă mai bine textul tipărit.

Taguri articol


12