Aproximativ 143 milioane de consumatori din SUA - aproape jumătate din populația țării-, dar și unii rezidenți din Marea Britanie sau Canada ar putea fi afectați de un atac cibernetic gigantic care a vizat timp de mai multe luni, în 2017, compania americană Equifax, specializată în protecția și analiza datelor personale și financiare ale clienților care solicită un credit de la o bancă sau de la un organism de creditare, informează agențiile internaționale de presă. 'Infractorii au exploatat o breșă informatică a unui site internet american pentru a avea acces la anumite fișiere' între 'mijlocul lui mai și iulie', a indicat joi Equifax într-un comunicat, precizând că 'incidentul vizează în mod potențial circa 143 milioane de clienți în Statele Unite'. Date precum nume, numere de securitate socială, date de naștere, adrese și, în unele cazuri, numere de permise de conducere au fost accesate în timpul incidentului, care a fost descoperit pe 29 iulie.
Astfel de informații ar putea servi la furturi de identitate.
Potrivit companiei, au fost accesate numerele cardurilor de credit a circa 209.000 de persoane, precum și documente sensibile referitoare la credite pentru aproximativ 182.000 de persoane. Equifax a pus la dispoziție un site și un număr de telefon pentru clienții săi, promițând asistență gratuită împotriva furtului de identitate.
Potrivit unor experți în securitate cibernetică, atacul a fost unul foarte grav. 'Pe o scară de la 1 la 10, acesta este de 10. El afectează întregul sistem de raportare a creditelor din SUA pentru că toată lumea utilizează aceleași date', a comentat Avivah Litan, analist la Gartner Inc., o companie care depistează fraude și furturi de identitate.