Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI) cere Ministerului Educaţiei să verifice modul în care s-au formulat subiectele de la examenul de definitivat din acest an, dar şi baremul de corectare, după ce mai mulţi profesori au sesizat o neconcordanţă în cazul unui subiect la psihopedagogie. Reprezentanţii FSLI au arătat că subiectul de psihopedagogie de anul acesta a constat în abordarea unei teme din cele optsprezece prevăzute în programă, însă în cadrul baremului de corectare a apărut o ambiguitate, întrucât candidaţii ar fi trebuit să dezbată şi alte teme. ”Este nedrept să ne batem joc de tinerii, şi aşa puţini, cu vocaţie pentru învăţământ. Este inadmisibil ca la un astfel de examen să fie făcute greşeli la modul de notare. Programa pentru examenul de definitivat este oricum foarte stufoasă, iar candidaţii au la dispoziţie numai patru ore pentru a rezolva subiectele, nota minimă fiind 8”, a spus preşedintele FSLI, Simion Hancescu, citat într-un comunicat. Potrivit sursei citate, mulţi dintre cei care au susţinut definitivatul în această vară sunt nemulţumiţi şi de faptul că nu li se mai iau în considerare notele de la inspecţiile din timpul anului şi că, până acum, susţineau examenul în trei zile, iar nota minimă era 6, în timp ce acum, cu aceeaşi materie, au la dispoziţie numai patru ore, iar nota minimă este 8. În replică, Ministerul Educației a precizat că niciun membru al comisiilor de evaluare nu a semnalat existența vreunei neconcordanțe între subiect și barem, așa că nu este de acord cu opinia formulată de FSLI.
Peste 9.000 de candidaţi au susţinut, în 9 iulie, proba scrisă a examenului naţional de definitivat în învăţământ. Primele rezultate vor fi afişate în 14 iulie, iar în perioada 14-17 iulie vor fi înregistrate şi soluţionate contestaţiile. Afişarea rezultatelor finale este programată pentru 18 iulie.