Mai bine de două treimi din europeni suferă de stres cibernetic, 63% dintre respondenţi recunosc că sunt îngrijoraţi de ştirile despre breşe de date şi 72% din persoane spun că numărul de parole pe care trebuie să le gestioneze le provoacă stres - sunt câteva din rezultatele unui raport al Kaspersky Lab. În urma studiului, realizat în Europa, s-a constatat că 70% din respondenţi se simt stresaţi când vine vorba de protejarea dispozitivelor şi 62% sunt copleşiţi de cantitatea de informaţii sensibile pe care le deţin, potrivitmediafax.ro. „Acest nivel de stres este justificat, având în vedere că 59% dintre utilizatori se aşteaptă să se confrunte cu o problemă de securitate cibernetică în următoarele 12 luni, iar 54% recunosc că au fost victimele unui incident în ultimii cinci ani”, precizează autorii raportului.
Potrivit Kaspersky Lab, pe fondul nivelului ridicat de stres se înregistrează scăderea încrederii în organizaţii şi tehnologie pentru a proteja datele. „În studiu, participanţii au fost întrebaţi în ce aplicaţii au avut încredere cel mai puţin că le protejează datele împotriva breşelor sau a atacurilor, iar rezultatele au arătat că încrederea în reţelele de socializare şi aplicaţiile de mesagerie este cea mai scăzută (32%, respectiv, 25%). Aplicaţiile pentru schimbul de fotografii, cele de ride-sharing şi aplicaţiile muzicale au fost mai de încredere, mai puţin de 10% dintre oameni spunând că nu s-ar baza pe ele să le gestioneze datele, în ciuda faptului că organizaţii din aceste industrii au înregistrat breşe de date de amploare”, arată studiul.
„Absenţa corelaţiei dintre risc şi încredere este demonstrată şi de constatările că mai mult de jumătate (56%) dintre europeni ar avea încredere să le dea partenerului datele de conectare pentru dispozitivele lor. În acelaşi timp, doar 11% dintre respondenţi ar avea încredere într-o soluţie de management de parole, în ciuda faptului că oamenii se dovedesc în mod constant o verigă slabă în ceea ce priveşte securitatea”, spun specialiştii Kaspersky Lab.
Studiul a fost efectuat de firma de cercetare Opinion Matters în perioada 23 mai - 3 iulie 2018, pe un eşantion de peste 5.000 de angajaţi care utilizează computere, din Franţa, Germania, Italia, Spania, Danemarca şi Olanda. Kaspersky Lab este o companie globală din domeniul securităţii cibernetice, prezentă pe piaţă de peste 20 de ani.