Cercetătorii de la Universitatea din Hertfordshire sugerează că supermarketurile ar trebui să introducă culoare speciale pentru persoanele în vârstă, pentru care cumpărarea alimentelor a devenit o experiență socială dificilă din cauza noilor tehnologii, potrivit publicației Quartz.
Echipa de cercetători a dezvăluit rezultatele modului în care oamenii mai în vârstă cumpără alimente. Cercetarea etnografică a inclus oameni cu vârste cuprinse între 60 și 93 de ani, din 25 de familii - un eșantion mic, dar Wendy Willis, coordonatoarea studiului, a explicat că cercetarea a inclus timpul petrecut cu fiecare participant, acompanierea acestuia la cumpărături și în locurile unde ia prânzul. Mai mult, echipa a analizat o mulțime de jurnale, fotografii și clipuri video.
În timpul cercetării, nici un participant nu a folosit verificarea automată a produselor și nici unul nu a cumpărat online, deși o mare parte dintre aceștia utilizează tehnologia pentru alte scopuri.
Potrivit autorilor studiului, ideea „culoarelor lente” ar putea fi utilă supermarketurilor, mai ales în contextul în care acestea își asumă responsabilitatea pentru locul pe care îl ocupă în arhitectura comunităților locale. Willis a adăugat că o serie de experimente locale au avut deja loc și multe supermarketuri din Marea Britanie sunt interesate să lucreze cu universitatea pe măsură ce aceasta continuă cercetarea.
Verificările automate ale produselor ignoră un aspect vital al comunității în ceea ce privește cumpărarea alimentelor în țările cu economii dezvoltate. „Cred că este o problemă universală”, a spus coordonatoarea studiului.
Oamenii în vârstă vor să rămână activi, dar se simt intimidați din cauza faptului că se mișcă încet și își doresc ca personalul din magazine să își petreacă timp vorbind cu ei, a explicat cercetătoarea.
De asemenea, „ideea conform căreia cumpărarea de alimente online ar fi de folos persoanelor în vârstă sau celor care se confruntă cu dificultăți de mobilitate ignoră nevoia oamenilor de a se aduna împreună”, adaugă Wendy Willis.