Când s-a vehiculat că Guvernul condus de Boc ar fi în stare să ia şi pielea de pe români sub pretextul că trebuie să strângă cureaua s-a crezut iniţial că este o glumă. Nu era aşa! Guvernul avea „planuri mari pentru români” şi încă ce planuri! După le stă în fire să iniţieze modificări la legile în vigoare, Boc a pregătit o nouă surpriză românilor. Potrivit unei hotărâri de Guvern, administraţiile locale ar urma să ceară bani contribuabililor pentru efectuarea online a plăţii taxelor şi impozitelor. Cu alte cuvinte, persoanele fizice care plătesc online (SNEP) impozitele ar putea suporta, parţial sau integral, comisionul pe care primăriile îl vor achita băncilor care acceptă plăţi electronice prin sistemul naţional (www.ghiseul.ro), autorităţile urmând să transmită cetăţenilor datele de autentificare, prin poştă. Într-un proiect de ordin al Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale (MCSI) se precizează că pentru fiecare tranzacţie efectuată de un contribuabil, primăria va achita un comision de cel mult 2% din suma transferată de acesta, dar nu mai mult de 30 lei. \"Primăriile care se vor înscrie în SNEP îşi vor informa contribuabilii prin poştă cu confirmare de primire că, începând cu o anumită dată, pot accesa www.ghiseul.ro printr-un user şi o parolă. După ce s-au autentificat în sistem, aceştia pot afla ce taxe şi impozite au de plătit către autoritatea locală de care aparţin şi vor putea să le achite online cu ajutorul unui card bancar\", a declarat secretarul de stat în MCSI, Marius Fecuiru. Potrivit HG 1.235/2010, publicată în Monitorul Oficial la 14 decembrie 2010, instituţiile publice care desfăşoară activităţi de încasare a taxelor şi impozitelor au obligaţia să se înregistreze în SNEP, la fel şi băncile care vor să furnizeze servicii de acceptare de plăţi electronice. Astfel, în termen de şapte luni de la adoptarea HG vor intra în SNEP localităţile cu populaţie mai mare de 150.000 de locuitori, urmând ca oraşele cu până la 150.000 de locuitori să se înroleze în sistem în cinci luni de la expirarea termenului primei etape, dar nu mai târziu de un an de la data intrării în vigoare a actului normativ. Ulterior va avea loc şi înregistrarea comunelor şi a instituţiilor publice nevizate de primele două etape, în termen de şase luni de la încheierea celei de a două etape, dar nu mai târziu de 18 luni de la data intrării în vigoare a HG 1.235/2010. Însă, nu doar contribuabilii vor fi nevoiţi să scoată mai mult din buzunar dacă îşi vor achita online taxele şi impozitele, ci şi primăriile pentru că potrivit proiectului de ordin la MCSI, pe lângă comisionul aferent fiecărui transfer online, primăriile vor plăti instituţiei de credit acceptatoare de plăţi electronice şi un comision de cel mult 300 de euro (echivalentul în lei) pentru verificarea conformităţii transferului de date cu specificaţiile standard ale SNEP.