Surdo-muții au acum acces la serviciile de urgență

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Aplicație pentru smartphone-uri

Surdo-muții au acum acces la serviciile de urgență

Justiție 12 Noiembrie 2014 / 00:00 344 accesări

Persoanele cu deficiențe de auz și vorbire au acum o șansă în plus când se confruntă cu situații de urgență. Ambulanța Samaritanus din Târgu Mureș și Asociația Națională a Surzilor din România, filiala Mureș, au prezentat marți proiectul-pilot ”SOS Surdo-Muți”, în baza căruia a fost pus la punct un sistem de comunicare și de avertizare în timp real, care poate da posibilitatea persoanelor cu deficiențe de auz și de vorbire să solicite ajutor de urgență, prin mesaje predefinite. Astfel, a fost dezvoltată o aplicație pentru smartphone-uri ce cuprinde trei mesaje predefinite, pe patru secțiuni: SOS Medical, SOS Ordine Publică, SOS Pompieri și SOS Martor accident rutier. În acest fel, cei peste 400 de surdo-muți din județul Mureș au acum acces la apelul de urgență. Aplicația funcționează astfel: în momentul în care persoana apelează unul dintre cele patru butoane de panică, în dispeceratul Ambulanței Samaritanus apar numele apelantului, afecțiunile medicale de care acesta suferă - pentru că dosarul medical al abonatului figurează în baza de date, cu semnătura medicului de familie - și semnalul GPS care indică cu o precizie de 1 metru locul în care se află acesta. De exemplu, în momentul în care un surdo-mut apelează SOS Medical, în dispeceratul Samaritanus apare un text predefinit: ”Sunt surdo-mut, am nevoie de ajutor medical, sufăr de... (se precizează afecțiunile abonatului), am alergii la aceste medicamente (se indică medicamentele), locația mea o vedeți pe harta transmisă”, a explicat șeful Ambulanței Samaritanus Târgu Mureș, Varga Zsigmond. ”Mesajele predefinite sunt specifice fiecărei situații de urgență. Problema tehnică pe care o rezolvă aplicația este aceea de a permite persoanelor cu deficiențe de auz și de vorbire apelul direct și personal, prin mesaje generice predefinite către un dispecerat, dacă acestea se află într-o situație de urgență”, a declarat șeful Ambulanței. El a spus că, printr-o sponsorizare a Vodafone România, Asociația Surdo-Muților Mureș a primit până acum 15 smartphone-uri și abonamente sociale, urmând ca în perioada următoare să mai ofere și alte aparate. ”Noi avem protocol cu Serviciul de Telecomunicații Speciale pentru a transmite către 112 aceste informații”, a precizat Varga. Șeful Ambulanței a subliniat că, în ciuda solicitărilor venite de la Asociațiile Surzilor din toată țara, care numără circa 21.000 de persoane, de extindere la nivel național a acestei aplicații, nici Ministerul Sănătății, nici cel al Muncii nu au dorit să se implice și fiecare cerere depusă în acest sens a primit răspunsuri negative. Membrii Asociației Surzilor din România au arătat, în cadrul conferinței de presă, că aplicația dezvoltată de Samaritanus este de mare ajutor pentru ei, întrucât în Târgu Mureș, Sighișoara și Reghin, unde sunt grupuri numeroase de surzi, aceștia nu au avut până acum niciun ajutor în caz de necesitate. ”Fără ajutor, pentru noi este foarte, foarte greu. Acum avem o posibilitate extraordinară pentru noi, a fost foarte greu pentru noi și este pur și simplu o salvare”, au afirmat membrii Asociației Surzilor.

Taguri articol


12