Suspiciuni de fraudă la licitaţiile pentru tronsonul Cernavodă - Medgidia

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Licitaţii cu cântec pentru coridorul IV Paneuropean . Percheziţii la CNADNR

Suspiciuni de fraudă la licitaţiile pentru tronsonul Cernavodă - Medgidia

Eveniment 22 Septembrie 2011 / 00:00 966 accesări

Sediul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), dar şi locuinţa directorului instituţiei, Daniela Drăghia, au fost percheziţionate, ieri, de procurorii Direcţiei Naţionale Anticorupţie (DNA), care au ridicat mai multe dosare şi calculatoare. Potrivit procurorilor, acţiunea a fost demarată ca urmare a existenţei unor suspiciuni de fraudă la licitaţiile pentru mai multe tronsoane de autostradă de pe Coridorul IV Paneuropean. La începutul lunii septembrie, vicepreşedintele PNL, Relu Fenechiu, atrăgea atenţia şi asupra tronsonului Cernavodă – Medgidia din cadrul Autostrăzii Soarelui. El a acuzat faptul că CNADNR a declarat câştigător consorţiul Astaldi/Max Boegl, deşi au avut un preţ cu 30% mai mare decât cel mai bun ofertant. El a declarat că în mandatul ministrului Anca Boagiu, „a devenit o regulă atribuirea contractelor de lucrări pe criteriul „preţul cât mai ridicat””. Potrivit declaraţiilor vicepreşedintelui liberalilor, atribuirea lucrărilor de finalizare a construcţiei autostrăzii Cernavodă - Medgidia s-a făcut consorţiului de firme Astaldi/Max Boegl, deşi valoarea licitată de acest consorţiu este de 498,8 milioane de lei, „mult mai mare decât oferta consorţiului clasat pe primul loc (firmele FCC şi Delta, cu o ofertă de 379 de milioane de lei). „Nu pot să nu mă întreb, pe de o parte, cum se face că firma FCC, apreciată ca fiind nepotrivită pentru această lucrare, derulează multe alte lucrări de anvergură (de exemplu, reabilitarea a 90 de kilometri de drum european între Dej şi Baia Mare), la care nu s-a indicat vreodată că ar fi probleme? Pe de altă parte, dacă firma Astaldi este mult mai serioasă decât FCC, cum se explică faptul că nu demult a fost ameninţată cu rezilierea contractului, în lumina performanţei dezastruoase în cadrul contractului de reabilitare a DN 79 Arad - Oradea?”, întreba Fenechiu pe 7 septembrie. Vicepreşedintele PNL i-a solicitat ministrului Anca Boagiu să comunice motivul pentru care s-a decis atribuirea acestui contract consorţiului clasat pe locul 6 din punctul de vedere al ofertei financiare, la un cost suplimentar de 120 de milioane de lei faţă de cel mai bun ofertant. Reprezentanţii CNADNR au anunţat, ieri, semnarea contractului cu Astaldi/Max Boegl în vederea finalizării tronsonului Cernavodă – Medgidia.

Taguri articol


12