Sute de fisuri în podul de la Cernavodă

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Experţii avertizează! Ministerul Transporturilor face promisiuni!

Sute de fisuri în podul de la Cernavodă

Justiție 12 August 2011 / 00:00 1091 accesări

Toţi cei care au mers vreodată pe căile ferate române (din)spre Constanţa ştiu că, pe podul de la Cernavodă, trenul încetineşte. Vara, explicaţia era simplă: dilatarea şinelor! Iarna însă…răspunsul a rămas un mister. Cum absolut toată lumea a putut bănui, încetinirea trenului se datorează aproapei inexistentei finanţări a sistemului feroviar din ultimele două decenii care a făcut ca podurile noi peste Dunăre - Borcea şi Cernavodă – să devină o adevărată bombă cu ceas. Potrivit unui raport intrat în posesia “Evenimentului Zilei”, principalele probleme ale podurilor au apărut în 1992, la şase ani după ce au fost date în funcţiune. Conform CFR Infrastructură, cele două poduri prezintă 311 fisuri, 1.220 de nituri şi alte elemente de structură slăbite, iar 313.615 de metri pătraţi sunt restanţi la revopsire. Inginerii avertizează că nerezolvarea acestor probleme duce la o degradare continuă a podurilor şi face iminentă producerea unui accident feroviar. Doar trei dintre fisurile existente la podul Cernavodă au fost stopate până în prezent. \"Vopsirea este şi ea o operaţie de întreţinere care are scopul de a ţine departe rugina de poduri. Acolo unde rugina pătrunde apar fisuri, iar în timp aceste probleme se vor extinde\", au declarat surse din Ministerul Transporturilor. Secretarul general al Asociaţiei Industriilor Feroviare, Ştefan Roşeanu, a adăugat: \"Podurile dunărene au nevoie cât mai urgent de reparaţii capitale pentru asigurarea parametrilor de siguranţă şi a unei viteze tehnice în linie cu cea care va fi pe Coridorul IV (160 km/h - n.r.)”. Podurile dunărene nu au fost incluse în lucrările de reabilitare şi modernizare a liniei de cale ferată care leagă Bucureştiul de Constanţa, deşi are aceste probleme care determină reducerea vitezei. Pe cele două poduri trenul merge cu cel mult 30 de km/h, deoarece pe o distanţă de 5,3 km există patru restricţii de viteză \"datorate aparatelor de compensare şi defectelor (fisuri, nituri slăbite, SIPR-uri)\", se mai arată în raport. Pentru remedierea acestor probleme nu există, deocamdată, finanţare! Roşeanu estimează însă că, până în decembrie 2011, se va organiza licitaţia pentru repararea podurilor, urmând ca lucrările să înceapă anul viitor.

PODURILE LUI SALIGNY, CIRCULATE ÎN 2012 \"Traficul va fi deviat pe podurile vechi ale lui Anghel Saligny, unde sunt realizate lucrări pentru a se asigura ruta alternativă. Se va circula tot cu restricţii de viteză\", a mai declarat secretarul general.



12