Agenţia de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit (APDRP) justifică cheltuirea banilor pe materiale promoţionale prin nevoia de informare a potenţialilor beneficiari ai fondurilor europene. Într-un comunicat remis presei, APDRP precizează că pentru susţinerea şi facilitarea absorbţiei fondurilor europene acordate pentru dezvoltarea mediului rural, prin Programul Naţional de Dezvoltare Rurală 2007 – 2013 (PNDR) au fost alocate României fonduri în valoare totală de 376 de milioane de euro. Aceste fonduri, alocate prin Măsura 511 „Asistenţă Tehnică”, trebuie utilizate de către România până la finele anului 2013, pentru „finanţarea proiectelor şi achiziţiilor care asigură conştientizarea opiniei publice şi în mod special a potenţialilor beneficiari, în vederea accesării fondurilor europene destinate dezvoltării rurale”. APDRP invocă şi articolului 76 din Regulamentul Comisiei (CE) nr.1698/2005, România având „obligaţia de a face cunoscută acţiunea comună a UE şi a autorităţilor publice naţionale, privind sprijinul acordat în domeniul dezvoltării rurale, de a face publicitate PNDR, ţinând cont de principiile care susţin această acţiune, obiectivele, mijloacele şi rezultatele acestei acţiuni”. Agenţia adaugă că în cazul în care aceste fonduri nu sunt consumate de către România conform prevederilor stabilite de comun acord cu Comisia Europeană, România este obligată să returneze toate fondurile rămase nealocate. De asemenea, destinaţia fondurilor nu poate fi schimbată, în caz contrar România fiind acuzată de deturnarea fondurilor europene. Dacă steagurile, pixurile, laptopurile şi maşinile de tocat hârtie cumpărate în luna iulie vor duce la o mai bună diseminare a informaţiei, rămâne de vâzut.