Din cauza condiţiilor meteo, sute de tiruri au fost şi sunt încă blocate în diverse zone ale ţării. La Constanţa, potrivit directorului Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Constanţa, Marin Dima, „un convoi de câteva zeci de tiruri a plecat, ieri, însoţit de utilajele noastre şi maşinile Poliţiei, la 16.00, pe DN 3A, de la Feteşti la Drajna, urmând ca acestea să-şi continue ulterior drumul către Bucureşti. Acelaşi proces s-a întâmplat şi invers, spre Constanţa, deoarece în acest sector de drum se circulă pe un singur fir de mers. În porţiunea Feteşti - Drajna pe DN 3A, toate maşinile sunt însoţite de utilajele noastre şi maşinile Poliţiei”.
Aproximativ 60 de tiruri şi 80 de autoturisme au fost blocate mai bine de două zile pe şoseaua de centură a municipiului Buzău, la intrarea în judeţul Buzău dinspre Bucureşti, pe DN 2, dar şi în Râmnicu Sărat. Cu sprijinul Consiliului Judeţean, oamenilor blocaţi le-au fost asigurate hrană caldă şi câte 10 litri de combustibil pentru autovehicule. De asemenea, în filtrele din zona Buzău şi Râmnicu Sărat, autorităţile şi poliţiştii au distribuit sandviciuri, apă şi ceai pentru aproximativ 100 de persoane aflate în maşini. Pentru a nu consuma combustibilul, oamenii se adună în grupuri şi stau în câte o maşină, după care se mută într-un alt autovehicul. Printre cei care au rămas la Buzău după blocarea drumurilor s-a aflat şi ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, care s-a conformat recomandărilor autorităţilor şi nu şi-a continuat drumul spre Bucureşti, el rămânând la Buzău încă de sâmbătă. Ministrul a înnoptat la un hotel din municipiu şi a participat la videoconferinţe de la sediul Consiliului Judeţean. Alte 60 de tiruri care au intrat în ţară din Republica Moldova sunt oprite în Vama Albiţa de ieri dimineaţă, multe dintre ele de peste 24 de ore, iar alte 40 de autotrenuri sunt blocate la ieşirea din municipiul Bârlad, în condiţiile în care drumurile din judeţele din sudul Moldovei sunt înzăpezite. Pe lângă autotrenurile staţionate în Vama Albiţa, alte 40 de tiruri sunt blocate la ieşirea din municipiul Bârlad spre Tecuci. La ora transmiterii acestei ştiri, în judeţul Vaslui circulaţia era închisă pe două drumuri judeţene, respectiv Codăeşti - Dăneşti şi Todireşti - Rafaila, din cauza ninsorilor şi a viscolului.
SUTE DE TIRURI AŞTEAPTĂ ÎN ZONA PODULUI PRIETENIEI În Bulgaria, 46 de localităţi din nord-estul ţării sunt fără curent electric, iar în două oraşe din această zonă a fost declarată stare de urgenţă din cauza viscolului. Traficul rutier din ţară, îngreunat duminică şi luni dimineaţă, revine treptat la normal, circulaţia efectuându-se în condiţii de iarnă. Agenţia Focus informează că, în zona Podului Prieteniei Ruse - Giurgiu, s-a format un şir de camioane care depăşeşte 10 kilometri. Restricţionat în weekend, traficul greu pe pod a fost reluat de ieri. Din această cauză, sute de camioane care până acum aşteptau în parcări au venit în zona podului.
Conform autorităţilor locale, şoferii tirurilor refuză să îşi părăsească maşinile de teama de a nu le fi furată marfa pe care o transportă.
„HAOS ADMINISTRATIV DESCENTRALIZAT” - CEEA CE SE ÎNTÂMPLĂ PE DRUMURILE ŢĂRII Închiderea drumurilor naţionale din cauza vremii nefavorabile din ultimele zile a generat costuri mai mari pentru transportatorii rutieri, a declarat Florinel Andrei, secretarul general al Asociaţiei Române pentru Transporturi Rutiere Internaţionale (ARTRI). „Din pricina valului de ninsori şi a viscolului sever din ultimele zile, transportatorii rutieri traversează o perioadă dificilă. Conform prognozelor oficiale, situaţia se va prelungi şi în această săptămână, în care avem deja decretată stare de alertă în judeţele Buzău, Brăila şi Vrancea. Condiţiile meteo nefavorabile şi starea incertă a drumurilor afectează direct calitatea serviciilor operatorilor de transport rutier. Închiderea temporară a autostrăzilor A1, A2 şi A3, precum şi a multor drumuri naţionale a generat întârzieri serioase la încărcare şi la livrare. Pentru transportatori, aceste întârzieri se traduc întotdeauna în costuri mărite, dar şi în riscuri suplimentare pentru şoferi şi pentru mărfurile transportate”, a precizat Florinel Andrei. Potrivit acestuia, interpretarea oficială ambiguă a avertizărilor meteo este unul dintre factorii subiectivi care afectează comercianţii şi consumatorii în fiecare iarnă. „Condiţiile meteo sunt şi rămân factorii obiectivi. Nu ne putem supăra pentru că a venit iarna. Dar ce ne afectează iarnă de iarnă sunt factorii subiectivi, dintre care cei mai importanţi sunt următorii: interpretarea oficială ambiguă a avertizărilor meteo, aplicarea vagă sau tardivă a procedurilor şi neînţelegerea deplină a importanţei serviciilor de transport pentru populaţie şi pentru economia naţională. Dacă de la Guvern nu pleacă un mesaj clar, ce se întâmplă pe drumurile ţării se poate numi haos administrativ descentralizat”, a mai spus Andrei.