Parlamentul European a votat, ieri, raportul privind revizuirea regulamentului privind aparatura de înregistrare în transportul rutier (tahografele digitale). Tahograful este folosit în transportul rutier pentru monitorizarea respectării normelor privind timpul de conducere şi perioadele de repaus, în vederea asigurării siguranţei rutiere, a condiţiilor de lucru decente pentru conducătorii auto şi a concurenţei echitabile între întreprinderile de transport. Scopurile regulamentului propus, care îl va înlocui pe cel actual datând din anul 1985, sunt reducerea posibilităţilor de a manipula tahograful, aplicarea mai eficientă a normelor sociale şi reducerea sarcinii administrative prin valorificarea deplină a noilor tehnologii şi introducerea unei serii de noi măsuri de reglementare. Adriana Ţicău, raportor al Parlamentului European pentru acest regulament, a subliniat că „noul regulament reprezintă un echilibru între siguranţa rutieră şi îmbunătăţirea condiţiilor de muncă, pe de o parte, şi respectarea vieţii private şi a datelor şoferilor, pe de altă parte“. „Parlamentul a sprijinit introducerea tahografului inteligent, deoarece acesta va contribui la îmbunătăţirea punerii în aplicare a legislaţiei, a condiţiilor de lucru ale şoferilor, la creşterea siguranţei rutiere şi va fi un mijloc de reducere, pe termen mediu şi lung, a nivelului sarcinii administrative legate de obligaţiile privind tahografele pentru societăţile de transport. Vrem ca tahograful inteligent să fie eficient, însă la un preţ accesibil“, a explicat Ţicău.