Tarom a încheiat semestrul I cu pierderi de 28,6 milioane lei, reușind totuși să înjumătățească dimensiunile dezastrului, după un trimestru II relativ bun. Urmează o perioadă de vârf pentru industria aviatică (sezon estival + Sărbători de Iarnă), existând șase ca pierderile anuale să coboare sub pragul aprobat de Guvern (6,9 milioane lei). Tarom a scăpat măcar de fosta conducere, responsabilă pentru mult prea multe zboruri anulate și întârziate, care-au secat, prin amenzi și despăgubiri, veniturile companiei.
Compania Tarom a încheiat prima jumătate a anului cu pierderi de 28,6 milioane lei, după ce, în cel de-al doilea trimestru, rezultatul negativ al operatorului aerian s-a redus la jumătate față de cel din primele trei luni, potrivit unui comunicat al companiei - „Trebuie spus că, în domeniul aviatic, primul trimestru al anului este cel mai slab și că, în această perioadă, companiile aeriene înregistrează cele mai reduse venituri“. Pe de altă parte, pierderi neprevăzute au fost generate în special de problemele tehnice care au condus la anularea sau întârzierea anumitor curse, determinând astfel plata unor penalități neplănuite, fapt care a avut un impact semnificativ asupra cifrelor finale - „De asemenea, și performanța slabă a fostei conduceri executive, în perioada ianuarie - martie 2016, a avut un impact negativ asupra rezultatelor financiare“. Tocmai de aceea au fost și demiși foștii șefi. Ce urmează? În condițiile în care a doua jumătate a anului este cea mai profitabilă în aviație, acoperind vârful de sezon estival și ultima lună a anului, reprezentanții Tarom estimează că, la 31 decembrie, nivelul pierderilor nu va depăși suma prevăzută în bugetul aprobat de Guvern (6,9 milioane lei). Reamintim că, la începutul lui august, CA al Tarom a decis ca Dan Pleveti să preia temporar atribuțiile de director general, după ce Christian Heinzmann fusese revocat din funcție la finele lui martie. Un raport al Corpului de Control al Ministerului Transporturilor arăta atunci că, în ultimii doi ani, Tarom a avut mai multe deficiențe tehnice și administrative, care au dus la foarte multe curse anulate sau întârziate, cu consecințe grave asupra bugetului. Printre altele, compania a fost nevoită să achite despăgubiri de circa un milion de dolari...