Ştirile care pe românii care nu au bani să îşi cumpere nici măcar maşini second-hand îi sperie, pe constructorii de automobile din România îi bucură. Un exemplu ar fi reacţia Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAR) la decizia Ministerului Mediului şi Pădurilor (MMP) conform căreia, de la data de 1 ianuarie 2011, taxa auto va fi plătită şi pentru maşinile cu motorizare Euro 5, pentru că şi acestea poluează. “Sunt adeptul sloganului “poluatorul plăteşte”, deci inclusiv pentru Euro V, care va deveni obligatoriu, trebuie să plătim. Cine poluează plăteşte, cine poluează mai puţin plăteşte mai puţin. Sunt de acord cu ideea că taxa auto pentru motorizările Euro V a fost introdusă şi pentru a putea creşte în algoritmi de calcul pentru maşinile second hand Euro IV, Euro III etc.”, a afirmat preşedintele ACAR, Constantin Stroe. MMP a propus, deocamdată, ca la Euro 5 să fie achitate taxe care, în funcţie de vechime şi de capacitatea cilindrică, pot varia între 91 de euro şi 2.160 de euro.