Taxa auto, în rate şi fără discriminări

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Vox populi!

Taxa auto, în rate şi fără discriminări

Eveniment 18 Aprilie 2008 / 00:00 991 accesări

Cei 101 români care au participat la audierea publică pe tema taxei de poluare auto au recomandat Executivului, printre altele, extinderea bazei de impozitare şi pentru maşinile deja înmatriculate, eşalonarea plăţii taxei şi corelarea cuantumului acesteia cu cel plătit de alţi poluatori. Dincolo de plata în rate a taxei şi introducerea obligativităţii acesteia şi pentru maşinile care deja rulează în România, pe principiul „poluatorul plăteşte”, participanţii la audierea publică au mai cerut şi aplicarea fără discriminare a taxei auto, indiferent de proprietarul maşinii şi de statutul său. “Cu alte cuvinte, depozanţii (cei care au depus sugestii scrise în cadrul audierii publice - n. r.) au cerut restrîngerea listei de entităţi exceptate de la plata taxei auto, singurele excepţii admise de majoritatea acestora fiind maşinile din sistemul sanitar şi din cel de salubrizare”, a declarat, ieri, profesorul Dan Manoleli, membru al Comisiei de Experţi a audierii publice. Unii dintre depozanţi au propus plata taxei strict în funcţie de gradul de poluare al maşinii, stabilit cu ocazia fiecărei inspecţii tehnice periodice obligatorii, alţii au propus calcularea taxei avînd în vedere întregul ciclu de viaţă al maşinii, producătorul şi gradul de rulare, iar alţii au sugerat Executivului să coreleze actul normativ prin care se introduce taxa cu celelalte acte normative deja existente, cerînd totodată mecanisme clare de control referitoare la modul de cheltuire a banilor. Toate aceste recomandări au fost transmise ieri Guvernului şi constituie o sinteză a punctelor de vedere exprimate de cei 101 cetăţeni care au participat la audierea publică pe această temă. Dintre aceştia, 38 s-au înscris şi la susţinerea publică a punctului de vedere, desfăşurată în urmă cu o săptămînă, însă doar 29 dintre ei au şi luat cuvîntul, restul fiind absenţi. Amintim că Guvernul a discutat, la sfîrşitul lunii martie, proiectul ordonanţei de urgenţă prin care este propusă introducerea taxei de poluare auto, care să înlocuiască taxa de primă înmatriculare aflată în vigoare. Taxa de poluare auto este calculată în funcţie de datele tehnice ale fiecărei maşini în parte, pe baza emisiilor de dioxid de carbon şi de noxe. După noua grilă, aplicabilă de la 1 iulie, taxa creşte pentru maşinile noi vîndute în România, în timp ce valorile scad la jumătate pentru autovehiculele Euro 1 şi Euro 2 cu motoare de pînă în 2.000 de centimentri cubi, taxa rămînînd totuşi mai mare pentru automobilele vechi de import. Statul va restitui diferenţa de taxă auto rezultată din suma plătită potrivit reglementărilor din Codul Fiscal şi noua taxă de poluare auto. Proiectul a fost supus unei audieri publice înainte de a fi aprobat de Guvern sub forma unei ordonanţe de urgenţă., dezbatere în care fiecare cetăţean interesat a avut posiblitatea să îşi exprime punctul de vedere.

Taguri articol


12