Intrarea în vigoare, începând de vineri, a Legii privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule a creat panică în rândul posesorilor de vehicule auto, care au luat cu asalt registrele auto din ţară, în speranţa că îşi vor putea înmatricula maşinile înainte de fatidica dată de 13 ianuarie 2012. Nici constănţenii nu au făcut excepţie, Registrul Auto Român (RAR) Constanţa fiind luat cu asalt începând cu a doua jumătate a lunii decembrie a anului trecut. Potrivit directorului RAR, Tudorel Calapod, începând cu 15 decembrie, numărul solicitărilor pentru eliberarea certificatelor de autenticitate s-a triplat. „În ultimele zile a crescut numărul de solicitări pe activitatea de eliberare a certificatelor de autenticitate, documente necesare înmatriculării autovehiculelor. Dacă înainte aveam 80-90 de solicitări de acest fel pe zi, acum am ajuns la 180-250 de solicitări”, a declarat Calapod. El a precizat că, pentru a acoperi numărul mare de cereri, angajaţii RAR au fost nevoiţi să lucreze de dimineaţă până seara, în această perioadă niciun salariat nebeneficiind de concediu sau zile libere. Şi, totuşi, se pare că graba şoferilor nu este justificată. Deşi Legea privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule a intrat în vigoare, normele metodologice pentru aplicarea acesteia nu au fost, încă, publicate. Cu alte cuvinte, deşi avem o lege, nu ştim cum s-o punem în aplicare, cazul de faţă reprezentând o nouă dovadă de incompetenţă portocalie. „Începând de luni încolo vom avea o statistică a numărului constănţenilor care solicită recuperarea taxei auto (de poluare sau cum o fi), pentru că abia atunci vor fi publicate în Monitorul Oficial normele de aplicare a legii”, a declarat directorul executiv adjunct al Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Constanţa, Emil Mihăilescu. Fără să dea vreo importanţă acestei mici scăpări a Cabinetului din care face parte, ministrul Mediului, Laszlo Borbely, a ieşit la rampă pentru a susţine noua taxă auto. El a declarat că actul normativ intrat vineri în vigoare nu poate fi aplicat retroactiv. „Nu este vorba despre retroactiv pentru că nu retroactiv plătesc această taxă, ci la prima vânzare. Eu nu sunt obligat să vând maşina şi nu oblig pe nimeni să-şi vândă maşina. Dacă nu vrea să-şi vândă maşina, nu-şi vinde maşina. Dar dacă fiecare se hotărăşte să-şi vândă maşina este obligat să plătească taxa, dar nu retroactiv, ci începând de acum”, a explicat Borbely. Cu alte cuvinte, indiferent ce ai face, guvernanţii vor găsi o modalitate să-ţi ia banii.