Consiliul European a recomandat statelor membre UE să scadă valoarea taxei de acces la infrastructura feroviară (TUI) şi să o coreleze cu gradul de poluare fonică al materialului rulant, în perspectiva înfiinţării spaţiului unic feroviar european. Astfel, companiile care deţin locomotive şi vagoane cu un grad scăzut de poluare fonică ar putea plăti un TUI mai mic. Pentru a fi aplicată în România măsura trebuie adoptată la nivelul UE şi ulterior transpusă în legislaţia românească. Operatorii feroviari achită TUI administratorului infrastructurii feroviare, CFR SA. În prezent taxa este în valoare de 9 lei/tren/km pentru transportul călătorilor şi de 14 lei/tren/km pentru trenurile de marfă. Totodată, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, care a participat, ieri, la Bruxelles la reuniunea Consiliului de Miniştri ai Transporturilor, Telecomunicaţiilor şi Energiei din Uniunea Europeană, a semnat împreună cu comisarul european Siim Kallas şi omologii din Ungaria, Bulgaria şi Grecia declaraţia privind susţinerea Proiectului Prioritar 22 (PP22) în domeniul feroviar. Proiectul presupune modernizarea sectoarelor de cale ferată pe traseul Budapesta-Arad-Sighişoara-Bucureşti-Constanţa/ Timişoara-Craiova-Sofia- Salonic-Atena.