Noua grilă propusă de reprezentanţii Ministerului Mediului pentru taxa de înmatriculare prevede sume cu pînă la 50% mai mici faţă de cele actuale la maşinile dotate cu motoare Euro 4, şi reduceri cuprinse între 20% - 50% pentru vehiculele mai vechi, la standardele Euro 1 şi Non Euro. Pentru maşinile Euro 3 şi Euro 2, taxa de primă înmatriculare va avea variaţii mult mai reduse, iar în unele cazuri va înregistra chiar uşoare creşteri. Dacă la categoria Euro 4, pentru maşinile cu motorizări de 1.400 cmc, taxa scade de la 284 la 195 de euro (1-2 ani vechime), şi de la 299 la 155 de euro (vechime 4-5 ani), sumele ar putea fi stabilite la un nivel chiar mai redus decît cel propus în acest moment. Tot la clasa Euro 4, însă la capacităţi de 1.600 cmc, vechime 1-2 ani, taxa va fi de 220 de euro (faţă de 324 de euro în prezent), iar la 4-5 ani se va plăti o sumă de 178 de euro (comparativ cu 342 de euro). Taxa poate ajunge la 2.790 de euro la Euro 4, peste 3.000 cmc, în timp ce motorizările Euro 3, 1.400 cmc scot din buzunarele românilor doar 911 euro. Pe aceeaşi categorie ecologică, dar capacitate de 1.600 cmc, circa 1.042 euro, în vreme ce la capacităţile de peste 3.000 cmc taxa ajunge la 5.582 de euro. În ceea ce priveşte clasa Euro 2, la 1.400 cmc - 2.668 de euro, capacităţile de 1.600 cmc fiind taxate cu 3.072 de euro. Posesorii autovehiculelor din clasa Euro 1 vor plăti pentru maşinile de pînă la 1.400 cmc circa 2.900 de euro, peste 3.300 de euro la 1.600 cmc, şi pînă la 7.755 de euro la motoarele de peste 3.000 cmc. Pe de altă parte, maşinile din clasa Non Euro, cu motoare de 1.400 cmc vor fi taxate cu 2.184 de euro, 2.496 de euro la 1.600 cmc, în vreme ce la 3.000 cmc vor fi scoşi din buzunare peste 5.000 de euro.