Taxa de poluare auto pentru vehiculele noi, suspendată între 3 şi 6 luni?!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Taxa de poluare auto pentru vehiculele noi, suspendată între 3 şi 6 luni?!

Eveniment 18 Noiembrie 2008 / 00:00 1029 accesări

Guvernul va suspenda pe o perioadă de 3-6 luni taxa de poluare auto percepută la achiziţia de vehicule noi, pentru a limita importurile de maşini vechi, a anunţat, ieri, premierul Călin Popescu Tăriceanu. „Eu am spus că importurile de vehicule second-hand vor omorî piaţa internă şi astăzi lucrurile se văd şi au o amploare deosebită. Există o mare îngrijorare la Dacia şi mă bucură că preşedintele a abordat acest subiect. Voi avea o consultare cu preşedintele pe acest subiect şi foarte rapid voi decide la nivelul Guvernului cîteva măsuri care să ducă la limitarea acestor importuri. Cea mai eficientă măsură este suspendarea importurilor prin anularea taxei pentru maşinile noi. Practic, păstrăm taxa pentru maşinile second-hand”, a spus Tăriceanu. Surse guvernamentale au declarat că preşedintele şi premierul au avut deja, ieri, o discuţie pe acest subiect. Premierul a mai anunţat că va solicita ministrului Transporturilor să verifice, prin “supracontroale”, dacă la Registrul Auto sînt respectate condiţiile de verificare tehnică a maşinilor second-hand, arătînd că există numeroase informaţii conform cărora maşini care nu corespund din punct de vedere tehnic primesc aprobarea tehnică şi sînt înmatriculate. Menţionăm că, ieri, preşedintele Traian Băsescu a declarat, după vizita efectuată la Uzina Dacia Mioveni, că o măsură pentru ieşirea din criza actuală, care afectează şi domeniul auto, ar putea fi suspendarea temporară, pe un interval de şase luni, a taxei de înmatriculare pentru maşinile noi, după modelul Germaniei. Surse ministeriale au declarat, săptămîna trecută, că premierul Tăriceanu a spus miniştrilor, în şedinţa Guvernului, că formula de calcul a taxei de poluare auto ar trebui schimbată, deoarece s-a dovedit că aceasta nu a stopat importul de maşini second-hand, principala variantă luată în calcul fiind eliminarea taxei de poluare auto în cazul achiziţionării de maşini noi. Tăriceanu a susţinut atunci că taxa de poluare auto nu va fi eliminată şi a arătat că Guvernul va analiza un set de măsuri pentru diminuarea efectelor generate de importurile de maşini second-hand, care au creat probleme industriei auto din România. Criza financiară globală a avut efecte în mai multe sectoare economice din România, precum industria auto, unde compania Dacia şi-a întrerupt de mai multe ori producţia, acuzînd scăderea pieţei interne din cauza taxei de poluare auto. Amintim că, potrivit datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor, numărul înmatriculărilor de autoturisme second-hand de import a crescut cu 104,8% în primele zece luni, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 205.086 unităţi, iar înregistrările de maşini noi au scăzut cu 2,4%, pentru aceleaşi perioade de raportare, la 252.935 automobile.



12