Taxa de primă înmatriculare bulversează piaţa de leasing auto

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Taxa de primă înmatriculare bulversează piaţa de leasing auto

Eveniment 18 Ianuarie 2007 / 00:00 1082 accesări

Introducerea taxei de primă înmatriculare şi modificarea legislaţiei în sensul plăţii taxelor vamale la întreaga valoare a maşinii pentru importurile din afara Europei sînt principalele probleme cu care se confruntă piaţa leasingului la începutul acestui an, consideră firmele de profil. Companiile de leasing trebuie să plătească taxa şi să găsească o soluţie de refacturare către clienţi, a declarat ieri, preşedintele Asociaţiei de Leasing şi Servicii Nebancare (ALSN), Septimiu Postelnicu. „Taxa de primă înmatriculare reprezintă unul dintre elementele care a creat probleme industriei auto la începutul acestui an. Avem nevoie de un cadru limpede de aplicare a acestei taxe”, a spus Postelnicu. El a precizat că Asociaţia nu intenţionează să se implice în problema taxei de înmatriculare, însă companiile trebuie să găsească soluţii de finanţare. „Dacă această taxă este plătită la începutul contractului de leasing, toţi utilizatorii vor fi vizibil deranjaţi şi trebuie să soluţionăm aceste nemulţumiri”, a mai spus Postelnicu. Majoritatea înmatriculărilor efectuate de la începutul anului au fost realizate pe baza metodologiei din 2006 aşa că clienţii nu au cunoştinţă de ce vor avea de plată la lichidarea contractului. O altă modificare legislativă care afectează piaţa de leasing este cuprinsă în Codul Vamal, care prevede că taxa vamală pentru autovehiculele din spaţiul non-european nu se mai aplică la valoarea reziduală a maşinii, ci la valoarea integrală. „Spre exemplu, pentru o maşină din spaţiul asiatic, taxa vamală este de 10%, care se va aplica la preţul de intrare al autovehicului”, a spus Postelnicu. Această prevedere din Codul Vamal diminuează avantajele leasingului ca produs de finanţare. „Companiile de leasing vor accepta pe viitor doar bunuri indigenizate pentru finanţare şi vor achiziţiona în principal maşini pe plan local”, a mai spus preşedintele ALSN. El a precizat că leasingul cross-border va dispărea din portofoliul companiilor, pentru că acest produs îşi pierde din importanţă odată cu aderarea României la Uniunea Europeană. Contractele de leasing cross-border încheiate de societăţile de leasing se păstrează pînă la finalizarea acestora, însă regimul vamal se va aplica conform legislaţiei în vigoare la momentul încheierii contractului, a conchis Postelnicu.

Taguri articol


12