Taxă de promovare a litoralului

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Propunere

Taxă de promovare a litoralului

Justiție 27 Martie 2010 / 00:00 565 accesări

Asociaţia Litoral - Delta Dunării va propune autorităţilor locale de pe Litoral introducerea unei taxe de promovare care se va aplica fiecărei firme cu activităţi în staţiunile turistice. “În condiţiile în care bugetele autorităţilor locale dedicate promovării turismului s-au redus substanţial, iar bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului alocat acţiunilor de promovare şi organizării de evenimente a scăzut cu 50% faţă de anul 2009, apreciem că nu vom mai putea beneficia de acţiuni de promovare a turismului şi de evenimente pe Litoral şi în Delta Dunării\", a declarat preşedintele Asociaţiei, Corina Martin. Oficialii Asociaţiei Litoral apreciază că, ţinând cont de faptul că atractivitatea unei destinaţii turistice este influenţată în mod direct de componenta de agrement, imposibilitatea organizării evenimentelor preconizate va avea un impact negativ asupra deciziei potenţialilor turişti de a vizita riviera românească şi Delta Dunării. „Mai mult decât atât, s-au făcut eforturi deosebite pentru revenirea celui mai mare turoperator german pe piaţa românească, oferta de evenimente pentru sezonul estival 2010 fiind deja inclusă în cataloagele TUI. Luând în considerare aceste aspecte, este imperios necesară instituirea acestei taxe de promovare, întrucât fiecare agent economic care activează într-o staţiune turistică trebuie să contribuie la promovarea staţiunii în perimetrul căreia îşi desfăşoară activitatea”, a mai spus Martin. În altă ordine de idei, ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului, Elena Udrea, a declarat că brandul turistic al României, care va fi gata pe 24 sau 25 mai, va promova oraşele vechi medievale şi va fi creat pe baza studiilor de piaţă şi pe baza consultărilor cu ONG-urile şi cu societatea civilă. „S-au stabilit şase produse turistice, care pot fi reprezentative pentru România şi care pot fi atractive pe piaţa internaţională de turism. Ce pot să spun, din câte am înţeles, printre aceste şase produse cu care România ar putea fi identificată pe piaţa internaţională de turism nu se află litoralul. Şi pentru mine a fost o surpriză”, a declarat Elena Udrea. Ministrul a adăugat că licitaţia pentru crearea brandului turistic naţional a fost câştigată de cea mai mare companie de brand naţional din lume, care a realizat branduri şi pentru Brazilia şi Croaţia. Elena Udrea s-a aflat, vineri, pe litoral, unde a discutat cu autorităţile locale din Costineşti despre sezonul 2010. Ea s-a arătat nemulţumită de faptul că există foarte multe construcţii ilegale în staţiunile de pe litoral. \"La Costineşti am aflat că se construieşte peste noapte, fără autorizaţie, în zona BTT. Nu este desigur prima dată, se întâmplă de ani la rând, însă pentru noi a nimerit în plină campanie în care încercăm să oprim acest comportament ilegal al celor care îşi ridică peste noapte terase şi băruleţe. Înţeleg că se pune o platformă, vor să facă un chioşc de vară. Cert este că se construieşte fără acordul proprietarului, care este BTT-ul, fără nicio autorizaţie de la Primărie. Nu este singura situaţie, mergem să le vedem şi pe celelalte care sunt ceva mai grave, sunt mai vechi\", a declarat Elena Udrea. Ea a afirmat că cei care construiesc ilegal vor fi somaţi să-şi desfiinţeze lucrările.



12