Taxă de promovare turistică

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Taxă de promovare turistică

Justiție 15 Aprilie 2010 / 00:00 471 accesări

Preşedintele Asociaţiei Litoral - Delta Dunării, Corina Martin, s-a declarat mulţumită de întâlnirea care a avut loc în această săptămână, la Mamaia, cu hotelierii de pe litoral, pe tema importanţei promovării litoralului în contextul economic al crizei care afectează circulaţia turistică în România. Potrivit afirmaţiilor Corinei Martin, cel mai dezbătut subiect al întâlnirii a fost propunerea Asociaţiei Litoral - Delta Dunării de introducere a unei taxe locale de promovare, aplicabilă tuturor agenţilor economici din staţiunile turistice de pe litoral şi care să nu fie administrată de către autorităţile publice, ci de către un ONG care reprezintă formula de parteneriat public - privat, şi anume Asociaţia Litoral. Martin a spus că dezbaterile s-au finalizat cu acceptarea necesităţii implicării mediului privat în promovarea turismului de litoral, prin taxa de promovare. „Considerăm acest moment ca fiind un pas major în schimbarea mentalităţii operatorilor privaţi din turism, într-un moment în care atragerea de turişti şi promovarea destinaţiei reprezintă o prioritate reală a turismului litoral. A sosit momentul ca operatorii privaţi din turism să înţeleagă că este esenţial să se implice direct în promovarea unei destinaţii, prin parteneriat public - privat, pentru că nu ne mai putem permite să cerem şi să aşteptăm, an după an, sprijinul statului sau pe cel al autorităţilor locale”, a declarat Corina Martin. Ea a adăugat că fiecare agent economic dintr-o staţiune trebuie să contribuie la promovarea staţiunii sau destinaţiei. Corina Martin a mai spus că asociaţiile regionale de promovare a turismului pot constitui bugete de promovare a destinaţiei pe care o reprezintă, prin aplicarea taxei de promovare, buget pe care să-l coordoneze exclusiv pentru promovarea destinaţiei respective. „În cazul litoralului, este momentul ca şi structurile de alimentaţie publică (cluburile, operatorii de agrement) să contribuie la eforturile noastre de promovare, aceştia nefiind membri ai unui patronat hotelier sau ai asociaţiei de promovare, dar beneficiind de efectele campaniilor de promovare ale asociaţiei noastre”, a adăugat Corina Martin.



12