Potrivit statisticilor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), în 2006, în România s-au vîndut peste 250.000 de maşini. Românii au preferat autoturisme de import, care au reprezentat mai bine de jumătate din totalul celor vîndute. Aceleaşi statistici arată că anul trecut, s-au vîndut cu aproape 35% mai multe maşini din import şi cu peste 10%, de producţie autohtonă, comparativ cu anul 2005. Clienţii au preferat automobile cu motoare pe benzină, însă în ceea ce priveşte maşinile de import, motorizările pe benzină şi cele diesel sînt aproape la egalitate. Iată însă că taxa pentru primă înmatriculare dă peste cap toate previziunile pentru anul 2007, anul integrării ţării noastre în UE. „România trebuie să aibă un start bun şi să participe la procesul decizional”, a declarat comisarul european pentru multilingvism, Leonard Orban, precizînd că încă constituie un risc clauza de salvagardare care ar putea fi activată în orice clipă. „Legea ANI este doar una dintre cele patru prevederi privind reforma în justiţie. Este un angajament pe care şi l-a asumat partea română, iar partea europeană cere doar respectarea angajamentului”, a explicat Orban. El a mai spus că taxa pentru maşinile second-hand este contrară acquis-ului şi că pentru România este esenţial să respecte regulile jocului din spaţiul european. Rămîne de văzut care va fi decizia Guvernului Tăriceanu în privinţa acestei taxe avînd în vedere că adversarii premierului l-au acuzat că taxa a fost introdusă pentru a proteja APIA, asociaţie al cărui preşedinte a fost Călin Popescu Tăriceanu înainte de a ocupa funcţia de prim-ministru al României.