A devenit oficial: românii posesori de maşini vor plăti şi mai mult pentru a putea circula pe autostrăzi. Directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), Daniela Drăghia, a declarat ieri că întreaga reţea de autostrăzi va fi taxată, menţionând că instituţia lucrează la stabilirea valorii şi a modului cum se vor colecta banii. Anterior, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, afirmase că doar utilizarea autostrăzilor de pe Coridorul IV paneuropean va fi taxată, condiţie impusă de Comisia Europeană, cu o sumă care va fi anunţată când majoritatea tronsoanelor vor fi finalizate, în 2015. CNADNR lucrează la calcularea taxei, precum şi la modul în care aceasta va fi aplicată, respectiv prin puncte de colectare sau cu ajutorul sateliţilor prin Programul Galileo al UE (sistem european de radionavigaţie), care va intra în vigoare în 2013. Radionavigaţia prin satelit este o tehnologie care permite utilizatorilor să îşi cunoască poziţionarea în orice moment. „Dacă vom trimite în această lună cererea la Comisia Europeană pentru taxarea autostrăzilor, ei au termen de şase luni pentru a ne răspunde. Asta înseamnă că, la începutul anului viitor, vom afla toate detaliile”, a mai afirmat oficialul CNADNR. După intrarea în vigoare a taxei de autostradă, românii vor plăti de trei ori pentru întreţinerea drumurilor naţionale: taxa de autostradă, rovinieta şi taxa inclusă în preţul benzinei. Grav este faptul că, deşi guvernanţii şi-au băgat şi mai adânc mâna în buzunarul şoferilor din România, ţara noastră stă foarte prost la capitolul drumuri, infrastructura rutieră fiind ridiculizată atât în ţară, cât şi în străinătate. În ceea ce priveşte autostrăzile, acestea există doar pe hârtie.