Techirghiolul are propria linie de cosmetice

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Fiecare din noi poate schimba România

Techirghiolul are propria linie de cosmetice

• La doar 23 de ani are o afacere de succes
Eveniment 24 Noiembrie 2014 / 00:00 4718 accesări

Cum ar fi dacă Techirghiolul ar avea o linie de cosmetice proprie, la fel cum au alte orașe balneare din lume? De la această idee a pornit o tânără atunci când a pus bazele unei afaceri inovatoare. Oana Stan a creat, la doar 23 de ani, creme potrivite pentru diverse probleme de sănătate sau probleme ale tenului, profitând de bogățiile pe care le oferă orașul său natal. O bună parte din afacerea de la Techirghiol s-a construit pe accesarea fondurilor europene. Se întâmpla în 2011, când, cu ajutorul oferit de la UE, Oana a reușit să închirieze un spațiu pe care să îl transforme în laborator pentru cosmeticele sale pe bază de apă salină. Fata a cumpărat utilajele necesare și s-a pus pe treabă. Din mâinile ei au ieșit trei produse - o cremă de față, una de mâini și una antireumatică. Și pentru că ne apropiem de sfârșitul lui 2014, iar afacerea merge ca pe roate, tânăra vrea să ducă afacerea la următorul nivel. Se pregătește să își construiască propriul laborator, în Techirghiol, bineînțeles. ”Am mai aplicat de curând pentru un fond care mă va ajuta să-mi construiesc propriul laborator. Am semnat contractul, probabil că în ianuarie 2015 vom demara construcția unei hale metalice, care să fie noul laborator de produse cosmetice. Vom duce utilajele de aici și vom achiziționa altele noi. Acolo vom putea macera și plante, pentru că aici nu era posibil”, a precizat Oana.

PROVOCĂRI Dar până atunci, tânăra se pregătește pentru iarnă, iar pentru că spațiul închiriat nu dispune de încălzire, încearcă să producă acum cât mai mult, înainte să vină frigul. Tânăra antreprenoare spune că, în curând, în gamă îşi vor face loc şi alte produse, unele dintre ele având în componență și celebrul nămol de Techirghiol. Aceasta este și următoarea mare provocare. ”În viitorul apropiat vreau să lărgesc linia de producție pentru a-mi permite să creez multiple game, targetate pentru mai multe grupuri: game faciale, game corporale, game SPA. Voi crea noi produse, folosind aceleași ambalaje. În jurul cremei antireumatice doresc să dezvolt o gamă SPA, în jurul cremei de față - o gamă de îngrijire facială, iar crema de mâini aș vrea să fie pe viitor și cu parfum de lavandă sau rozmarin. Mă gândesc și la creme antirid, ulei de masaj, cremă de zi și de seară, cremă regenerantă, anticelulitică, de picioare, de protecție solară, dar am și rețete pe bază de nămol”, precizează Oana Stan. Clienții au început să apară, însă mai sunt multe piețe de desfacere de care un pionier în business cum e Oana poate profita. ”Am început să îmi dau seama care sunt potențialii clienți - consumatorii finali, cei care cumpără din farmacie, dar și SPA-urile sau sanatoriile. În SPA-uri e aceeași problemă ca și cu rețelele mari de farmacii. Vor un brand consacrat, multe dintre ele nu își asumă riscul de a colabora cu cineva despre care nu știu sigur dacă vinde. Deocamdată produsele mele le cumpără farmaciile independente, magazinele, merg la târguri de profil și investesc în marketing și promovare. Doresc să încep colaborarea cu un lanț farmaceutic național și cu o rețea de distribuție națională, însă vreau să dezvolt și magazinul online”, spune Oana. La linia de dermatocosmetice a tinerei din Techirghiol lucrează patru angajați - ea, un chimist și două persoane care se ocupă de ambalarea cremelor. Momentan nu este nevoie de mai mult de patru angajați, însă, odată cu extinderea afacerii, și numărul de angajați se va mări cu siguranță.

Taguri articol


12