Telefoanele inteligente încă domină piața!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Telefoanele inteligente încă domină piața!

Externe 04 Martie 2015 / 00:00 519 accesări

2014 a fost anul în care vânzările mondiale de smartphone-uri au trecut pragul de un miliard de unități, aproximativ 1,2 miliarde de telefoane mobile inteligente fiind vândute la nivel global, în creștere cu 28,4% comparativ cu 2013, potrivit unui raport publicat ieri de firma de cercetare de piață Gartner. Smartphone-urile au reprezentat, anul trecut, două treimi din cele 1,9 miliarde de telefoane mobile vândute la nivel global.

            Gartner a mai informat că, în ultimul trimestru al anului trecut, Samsung a pierdut titlul de lider mondial pe piața smartphone-urilor în fața celor de la Apple. Samsung deținea această poziție din 2011. Din cele 367,5 milioane de smartphone-uri vândute la nivel global în trimestrul patru din 2014, aproximativ 75 de milioane au fost dispozitive marca iPhone, față de 73 de milioane de smartphone-uri marca Samsung. Performanțele Samsung pe piața smartphone au continuat să se deterioreze în trimestrul patru din 2014, când a pierdut aproape 10% din cota sa de piață. Samsung se chinuie în continuare să controleze fenomenul de scădere a cotei sale de piață, care a atins cel mai ridicat nivel în trimestrul trei din 2013. Această tendință descrescătoare arată că partea ocupată de Samsung pe piața smartphone-urilor premium a început să fie supusă la presiuni, a declarat Anshul Gupta, analist principal la Gartner.

            Un alt fenomen notabil în trimestrul patru din 2014 a fost creșterea vânzărilor de smartphone-uri produse de firmele chineze Lenovo, Huawei și Xiaomi. Aceasta din urmă și-a triplat vânzările în trimestrul respectiv, comparativ cu cel din 2013, până la 18,5 milioane de unități, recuperând decalajul care îl desparte de cele 21 de milioane de smartphone-uri vândute de Huawei și cele 24 milioane de dispozitive vândute de Lenovo. Producătorii chinezi nu mai sunt urmăritori. Aceștia produc dispozitive de calitate, cu noutăți care pot rivaliza cu jucătorii tradiționali de pe piața de dispozitive mobile, a declarat directorul de cercetare de la Gartner, Roberta Cozza. La nivel global, 1,9 miliarde de telefoane mobile au fost vândute în 2014, în creștere cu 3,9% comparativ cu 2013. Toate regiunile au înregistrat creșteri în 2014, exceptând Japonia și Europa Occidentală, unde vânzările de telefoane mobile au scăzut cu 2,8%, respectiv 9,1%.

            Pe piața de smartphone-uri, în 2014 Samsung a fost lider mondial, cu 307,6 milioane de dispozitive vândute și 24,7% din piață, comparativ cu 191,4 milioane de dispozitive vândute și o cotă de piață de 15,4% în cazul Apple. În ceea ce privește sistemele de operare pentru smartphone-uri, cota de piață a Android a trecut de 80%, după ce crescut cu 2,2 puncte procentuale în 2014, în timp ce cota de piață a sistemului de operare iOS a scăzut ușor, până la 15,4%.

SECURITATE PENTRU TOȚI Lumea este tot mai dominată de tehnologie, dar nu toți utilizatorii sunt și pregătiți să se folosească cu succes de noile invenții. Parola ca mijloc de securizare a diverselor aplicații s-a dovedit vulnerabilă, dar cu toate acestea nu s-a găsit o modalitate eficientă pentru a fi înlocuită. Subiectul este primordial în privința inovației pentru că dispariția sau îmbunătățirea parolelor este un factor-cheie în gestionarea viitorului informaticii în viața zilnică, după cum a afirmat David Grout, director pentru Europa de Sud la Intel Security. În ultima perioadă s-au înmulțit atacurile informatice de amploare: în august 2014 au fost furate 1,2 miliarde de parole, aferente unui număr de 420.000 de site-uri internet. Fenomenul a dus anul trecut la o pierdere medie de trei milioane de euro pe întreprindere la nivel mondial, potrivit Ping Identity, firmă specializată în gestionarea securizată a identității.

            Odată cu extinderea tendinței „Bring your own device“ (BYOD), prin care tot mai mulți salariați își aduc aparatul mobil la serviciu, găsirea unor noi soluții de conexiune securizată, fără a afecta productivitatea, devine o miză și mai importantă pentru societăți. Un studiu realizat de Sailpoint în luna ianuarie sublinia indiferența generalizată a salariaților față de date sensibile ale angajatorului, arătând că unul din șapte este dispus, dacă i se ivește ocazia, să vândă parolele acestuia pentru ceva mai mult de 130 de euro, în medie. Riscurile sunt și mai mari pentru aceia care au dificultăți în reținerea parolelor sau care le schimbă regulat. Pe aparatele lor smartphone se adună tot mai multe aplicații accesibile cu o singură parolă, de la consultarea contului din bancă la până la conectarea cu dispozitivele din gospodărie.

Taguri articol


12