Telefonul Copilului a sunat non-stop

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Peste o mie de copii abuzaţi Abandonaţi din cauza sărăciei

Telefonul Copilului a sunat non-stop

Eveniment 11 August 2012 / 00:00 461 accesări

Telefonul Copilului - 116.111 a sunat, în primele şase luni ale anului, de aproape 76.900 de ori. Sute de copii au ajuns în grija statului şi alţi peste o mie au fost abuzaţi fizic sau emoţional de părinţii lor. Directorul executiv al Asociaţiei Telefonul Copilului, Cătălina Florea, a declarat că principalul motiv pentru care familiile renunţă la copiii lor se referă la criza economică. Conform datelor furnizate de call center-ul Asociaţiei Telefonul Copilului, primele şase luni ale acestui an arată cifre îngrijorătoare: 76.824 de apeluri înregistrate la 116.111, dintre acestea 2.085 de cazuri necesitând intervenţia instituţiilor abilitate, pe de o parte, iar, pe de altă parte, consilierea şi monitorizarea continuă.

ÎN PRIMELE ŞASE LUNI AU FOST ÎNREGISTRATE 1.026 DE CAZURI DE ABUZ ASUPRA COPILULUI, PRINTRE CELE MAI GRAVE FORME DE ABUZ SESIZATE FIIND: MOLESTAREA FIZICĂ - 43,76%, NEGLIJAREA - 26,09% ŞI ABUZ EMOŢIONAL - 12,16%.

Directorul executiv al Asociaţiei a declarat că numărul cazurilor de abuz sexual asupra copilului şi numărul cazurilor de trafic de minori aproape că s-au dublat în prima jumătate a acestui an, faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, fiind înregistrate 94 de astfel de situaţii. „Starea emoţională a copiilor la începutul apelului a fost identificată de specialiştii Asociaţiei Telefonul Copilului astfel: 28,53% dintre copii simţeau tristeţea, 11,53% frustrarea şi depresia, 11,24% singurătatea, 9,22% apăsarea, 6,05% frica. Tristeţea şi singurătatea au fost identificate în cazul copiilor care au apelat 116.111 din nevoia de comunicare, în timp ce frustrarea şi depresia s-au manifestat la copiii care nu aveau o relaţie bună cu părinţii, iar frica s-a manifestat în cazurile de abuz şi violenţă domestică”, a afirmat Florea.

POTRIVIT ASOCIAŢIEI, CONSILIEREA PSIHOLOGICĂ S-A IMPUS ÎN 16,50% DINTRE CAZURI. ÎN 20,81% DINTRE CAZURI S-A OFERIT CONSILIERE JURIDICĂ.

„Mediul cel mai frecvent raportat în ceea ce priveşte cazurile înregistrate la 116.111 este cel rural, în procent de 50,59%, urmat de cel urban, în procent de 43,26%, iar pentru 6,15% a fost solicitată confidenţialitatea”, a precizat directorul executiv al Asociaţiei Telefonul Copilului. Cele mai multe cazuri de abuz asupra copiilor, precum şi cele mai frecvente probleme au fost semnalate în Muntenia - 26,18% din cazuri, Transilvania - 20,43%, iar în Dobrogea s-au semnalat 5,52% dintre apelurile telefonice totale, judeţul Constanţa fiind cap de listă pe această regiune.

Taguri articol


12