Publicitatea pe telefonul mobil va reduce din ce în ce mai mult influenţa brand-urilor asupra campaniilor făcute de agenţiile de publicitate şi va acorda un rol mai important consumatorilor, reiese dintr-un studiu realizat de OgilvyOne şi agenţia de comunicare Acision. Noile tehnologii vor muta accentul de pe reclamele care sînt livrate unidirecţional pe consumatorul care va putea opta în privinţa campaniilor pe care să le urmărească. Acesta este un pas radical care se va face treptat, pînă în 2020, relevă studiul, cu toate că majoritatea companiilor nu s-au înghesuit pînă în prezent în a beneficia de oferta de publicitate pe mobil disponibilă pe piaţă. De exemplu, în 2008, Procter & Gamble a cheltuit pentru reclame pe telefonul mobil doar 0,17% din bugetul total de publicitate, de şapte miliarde de euro. Pentru a fi cît mai atractive pentru clienţi, serviciile de telefonie care fac posibilă difuzarea publicităţii au nevoie de îmbunătăţiri, mai ales în privinţa modalităţilor de măsurare a audienţei.