Telefonul Vârstnicului – un sprijin pentru bătrânii singuri

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Telefonul Vârstnicului – un sprijin pentru bătrânii singuri

Social 10 Mai 2018 / 14:49 1000 accesări

România se află pe locul al doilea în statisticile europene privind ritmul accelerat al îmbatrânirii populației, persoanele vârstnice reprezentând 17% din structura populației totale. Pe lângă neajunsurile financiare și problemele medicale, această categorie se confruntă cu două mari provocări: accesul limitat la informație și singurătatea. Analizele realizate de Fundația Principesa Margareta a României în ultimii trei ani arată că aproximativ 1,5 milioane de vârstnici din România sunt afectați de singurătate, într-o mai mică sau mai mare măsură. Numărul femeilor afectate este semnificativ mai mare decât cel al bărbaților, iar persoanele vârstnice din mediul urban sunt cele care resimt cel mai mult singurătatea.

Serviciul Telefonul Vârstnicului, lansat în octombrie 2015, este un proiect al Fundației Principesa Margareta a României, sprijinit încă de la lansare de Fundația Vodafone România, și este prima linie telefonică gratuită, confidenţială, dedicată persoanelor de peste 65 de ani.

Telefonul Vârstnicului (0800 460 001) poate fi apelat gratuit de luni până vineri între orele 08.00 - 20.00 și sâmbăta, între 08:00 și 16:00. Cei care sună primesc informații utile, sfaturi sau sprijin emoţional şi sunt îndrumați de operatorii specializaţi în asistenţă socială ai Fundaţiei Principesa Margareta a României, pentru rezolvarea problemelor ridicate. Linia poate fi accesată şi de cei care doresc să semnaleze un abuz sau o situaţie dificilă în care se află o persoană în vârstă.

De la înfințarea liniei telefonice până acum, persoanele în vârstă din România au beneficiat de aproximativ 5.000 de ore de sprijin, informare și consiliere socială. Operatorii specializați în asistență socială ai Fundației Principesa Margareta au oferit sfaturi practice, suport de socializare și au îndrumat persoanele vârstnice către instituții din comunitatea lor abilitate să le rezolve problemele. În prezent, serviciul de reapelare al Telefonului Vârstnicului este folosit de peste 430 de persoane care simt nevoia să discute cu cineva, acestea fiind sunate periodic de operatori .



12