Banca Română pentru Dezvoltare - Groupe Societe Generale a anunţat, ieri, că a luat măsuri imediate pentru blocarea tentativelor de furt de date prin internet sesizate de clienţii băncii şi a menţionat că securitatea sistemului BRD-Net nu a fost afectată niciun moment. Utilizatorii de mesaje electronice (e-mail) au fost supuşi ieri, unei tentative de fraudă prin metoda cunoscută sub numele de “phising”. Această modalitate de fraudare constă în transmiterea de mesaje electronice către utilizatori de e-mail, prin care acestora li se solicită date personale de identificare bancară.
În mod concret, mesajul e-mail a fost transmis ca venind în mod aparent din partea BRD şi solicita accesarea unui site cu design identic cu cel al serviciului de internet banking www.brd-net.ro în scopul completării unor date personale (user şi parolă, număr card, data expirării cardului, PIN-ul). “BRD-Groupe Societe Generale a luat imediat măsuri pentru blocarea acestei tentative de furt de date personale, iar securitatea sistemului informatic care susţine funcţionarea serviciului de internet banking BRD-Net nu a fost niciun moment pusă în pericol”, se arată în comunicatul băncii. BRD le reaminteşte clienţilor săi că banca nu solicită, în nici o situaţie, informaţii confidenţiale prin e-mail (user/parolă, număr de card, data expirării acestuia, codul PIN). De asemenea, informaţii precum parola şi codul PIN nu trebuie divulgate sub niciun motiv, nimănui, nici măcar băncii. Clienţii care primesc astfel de mesaje sînt rugaţi să contacteze banca la numerele de telefon 0800 803 803 (număr TelVerde accesibil din reţeaua Romtelecom), *BANCA (accesibil din reţelele Vodafone şi Orange), 021.3026161 (accesibil din toate reţelele, inclusiv din afara României).