Retailerul de produse electronice „Altex” a tras, ieri, un nou semnal de alarmă legat de mai multe tentative de fraudare prin SMS, puse la cale de indivizi care se folosesc de numele companiei pentru a-şi păcăli victimele. Reprezentanţii “Altex” au anunţat că utilizatorii de telefoane mobile au primit SMS-uri prin care au fost anunţaţi că au cîştigat un premiu oferit de rRetailerul de produse electronice „Altex” a tras, ieri, un nou semnal de alarmă legat de mai multe tentative de fraudare prin SMS, puse la cale de indivizi care se folosesc de numele companiei pentru a-şi păcăli victimele. Reprezentanţii “Altex” au anunţat că utilizatorii de telefoane mobile au primit SMS-uri prin care au fost anunţaţi că au cîştigat un premiu oferit de reţelele de magazine “Altex” sau “Media Galaxy”. Scenariul este simplu. Victimele înşelăciunii sînt îndrumate să achiziţioneze o cartelă preplătită de 21 de dolari şi să trimită codul de reîncărcare la numărul de la care au primit SMS-ul. Cînd victimele înşelăciunii apelează numărul respectiv, o persoană care se recomandă ca reprezentant al “Altex” sau “Media Galaxy” le răspunde şi începe să le ofere amănunte despre falsa promoţie. Scopul fraudei este obţinerea contravalorii cartelelor preplătite, pe care victimele sînt îndrumate să le cumpere. Reprezentanţii “Altex” spun că firma nu are nicio legătură cu falsele campanii promoţionale. Începînd cu luna aprilie, retailerul a înregistrat peste 1.000 de reclamaţii de la persoane care au primit astfel de SMS-uri, compania depunînd eforturi pentru ca numerele de telefon de pe care au fost trimise mesajele să fie restricţionate. Tentative similare de fraudare prin SMS au fost semnalate în luna iulie de companiile “Elvila” şi “Metro Cash&Carry România”.eţelele de magazine “Altex” sau “Media Galaxy”. Scenariul este simplu. Victimele înşelăciunii sînt îndrumate să achiziţioneze o cartelă preplătită de 21 de dolari şi să trimită codul de reîncărcare la numărul de la care au primit SMS-ul. Cînd victimele înşelăciunii apelează numărul respectiv, o persoană care se recomandă ca reprezentant al “Altex” sau “Media Galaxy” le răspunde şi începe să le ofere amănunte despre falsa promoţie. Scopul fraudei este obţinerea contravalorii cartelelor preplătite, pe care victimele sînt îndrumate să le cumpere. Reprezentanţii “Altex” spun că firma nu are nicio legătură cu falsele campanii promoţionale. Începînd cu luna aprilie, retailerul a înregistrat peste 1.000 de reclamaţii de la persoane care au primit astfel de SMS-uri, compania depunînd eforturi pentru ca numerele de telefon de pe care au fost trimise mesajele să fie restricţionate. Tentative similare de fraudare prin SMS au fost semnalate în luna iulie de companiile “Elvila” şi “Metro Cash&Carry România”.